heb jij een angststoornis (gehad)? hoe ging je hier dan mee om?

  • 7 December 2023
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoi allemaal

 

ik zit mijn een probleem. ik heb een sociale angststoornis… ik ga hier moeilijk mee om. kunnen jullie je verhaal delen en hoe je hier mee om gaat/ging? misschien heb ik er wat aan!

 

groetjes ikzegmijnnaamniethoor

 

ps. deel geen persoonlijke info als namen 


3 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik heb dat ook. Ik kan niet met mensen omgaan en ik vind samenwerken in de klas vreselijk. Ik weet wel dat de enige reden dat ik het heb ik omdat ik gepest wordt en er is niemand die me begrijpt. Het wordt bij mij nu minder maar vanwege de totaal verkeerde reden. Ik voel me depressief genoeg op dit moment. Het boeit me niet meer wat mijn cijfers zij, ik spijbel om mijn klas te ontlopen en ik begin al agressief te worden. Er is een jongen in mijn klas die zoooo arrogant is. Hij denkt dat hij het toppunt van de wereld is en flirt met alle meisjes (ik ben een meisje). Al in het begin van het jaar merkte hij dat ik anders was en met niemand praten. Toen werd ik het slachtoffer van zijn gepest. Ik kon me in het begin totaal niet verdedigen, maar omdat alles bij mij nu zo slecht gaat doen de woorden die hij zegt tegen mij echt zo veel meer pijn dan in het begin. Ik ben nu al zo depressief dat ik hem nu in de ogen kan kijken zonder emotie (die weet ik inmiddels wel te verbergen). Hij plaagt me dan nog verder (mijn leraren zeggen dat dat plagen is) en dan als hij merkt dat ik het me niet meer boeit gaat hij een stapje verder. 

Ik weet niet wat ik jou kan vertellen om van je angst stoornis af te komen. Misschien helpt hulp vragen bij iemand. Doe VOORAL NIET wat ik hier boven heb geschreven want dat is nog erger dan zo een angststoornis. Hier zijn een paar dingen die ik geprobeert heb (ze hebben wel gefaald bij mij) om er overheen te komen

Praat mensen die je al kent zoals je ouders of vrienden en hoe langer je met ze praat wordt je ook zekerder.

Luister muziek. Klink misschien raar maar muziek kan je moed geven. Doe vrolijke muziek of muziek met een goed en een positief ritme

Als je bang bent om te praten dan andem je in en uit. Adem 4 tellen in, hou 4 tellen vast, adem 4 tellen uit en daarna 4 tellen niet ademen of uit ademen. Doe dat net zo vaak tot je het effect voelde werken.

Met vriendelijke groet

UltiemAnoniem

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb nu ongeveer een jaar of 2-3 last van mijn angststoornis en ik ben blij dat ik mijn verhaal hier kan delen met mensen die hetzelfde meemaken!

Ik durfde niet meer naar school of bijna überhaupt ergens heen 

Als we gingen zwemmen bij een zwembad paradijs werd ik helemaal gek en ging huilen en wou zeker niet mee 

Het gaat nu beter met me maar ik heb er nog steeds best wel erg last van . 
laatst gingen we met de klas naar een of ander gebouw waar we over moesten leren en dan moesten we 2,5 uur in de bus zitten! Ik trok dat echt niet dus mijn moeder meldde me ziek! Ik heb nu veel apps er voor en zit op 2 trainingen om het te verminderen

Ik heb ook nog faalangst en daar helpt een van die 2 trainingen me erg mee! Ik ben met de andere training nog niet gestart maar dat is vooral voor mijn mentale klachten (depressie, angststoornis) Ik vind het wel super fijn dat ik er nu meer over kan praten met een soort psycholoog! En fijn dat ik weet dat ik niet raar ben of zo en dat andere mensen dit ook hebben en moeten meemaken :(

Reputatie 6

Ja! Ben zwaar gepest geweest, en probeerde in hun 'zone' te komen, en zo veranderde ik. Maar ze waren uiteindelijk nepvrienden en dus scholden ze me uiteindelijk uit. Maar wel héél grappig dat ze zo bang als wat voor me zijn, ook al doe ik niets. Want ik weet waar hun werk(t)en en hun reacties zijn enorm grappig😂.

Maar ik heb het ja, met faalangst, perfectionisme, autisme, epilepsie en ook nog iets waardoor ik heel veel begrijp ((hoog)begaafd kwam er niet uit, maar het zal wel ofzo..)

En hierbij komt ook nog dat 99% van de mensen die mij aanspreekt, mij aanspreekt als een 4-jarig kind. Ik erger me hier zo aan. Hierdoor voel ik me gewoon minder en steeds verder en verder weggezet.

En dan ook nog het feit dat ik anderen 9/10x te snel of verkeerd begrijp, en hun mij 99/100x nooit begrijpen, behalve als die ongeveer hetzelfde heeft als ik.. ookal verlopen die contacten met zulke mensen dan maar stroef.

 

Dus ja, ik heb het ook, met nog meer.

 

VragenVragen

 

Reageer