Vraag

heb ik sociale angsten??

  • 31 October 2023
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi allemaal, ik denk al een tijdje dat ik misschien social anxiety heb, maar dit weet ik niet zeker.

ik ben een tijdje best gepest op school en merkte al snel dat ik niet echt een klik kon vinden met anderen kinderen. ik voelde me eenzaam en alleen. en als ik bij een groepje zit, voelt het alsof ik word buitengesloten of dat ze niet mn type zijn.

ik denk ook heel erg in mn hoofd na over nutteloze dingen.  ik denk vaak terug aan mijn verleden en aan dingen die nog kunnen gebeuren.

In het openbaar ben ik soms ook bang, heel vaak in het openbaar vervoer. ik heb altijd angst en ben bang dat er iets fout gaat.

Ook merk ik dat ik niet echt contact heb met mensen, ik spreek nooit af, doe geen clubjes etc. omdat ik het spannend vind, er geen motivatie voor heb en omdat ik dit niet alleen wil doen. ik heb namelijk niet echt vrienden die dit zouden willen doen :')

 

Als iemand kan uitleggen wat sociale angst is, en of ik het misschien heb, zou dat heel fijn zijn :)

tips zijn ook van harte welkom!!

 

alvast bedankt :))

 

much love

M


2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @strawberriesxmaisie,

Ik denk dat je wel sociale angsten hebt.  Ik heb even wat opgezocht erover:

Je kunt deze dingen merken bij een sociale-angststoornis:

  • Je bent heel bang voor wat anderen van jou vinden. Je bent bijvoorbeeld bang dat anderen je raar vinden. Of vinden dat je je slecht gedraagt.
  • Door de angst doe je sommige dingen niet meer. Bijvoorbeeld naar feestjes gaan. Of praten voor een groep mensen.
  • Misschien doe je die dingen wel, maar voel je daarbij grote angst. Je voelt je hart kloppen en gaat zweten. Hierdoor wordt je angst nog groter. En je bent bang dat anderen dit merken.
  • Je kunt dan een paniekaanval krijgen: je voelt je hart kloppen, je ademt snel, je kunt zweten, trillen en duizelig zijn.
  • Je wordt ook bang om opnieuw een paniekaanval te krijgen. Daarom doe je misschien steeds minder sociale dingen. Of je doet dingen om minder angst te voelen: je drinkt alcohol, slikt kalmerings-pillen of gebruikt drugs.

Website: https://www.thuisarts.nl/sociale-angststoornis/ik-heb-sociale-angststoornis

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Ik vond dit, misschien heb je er iets aan ?

https://nl.wikihow.com/Sociale-angst-overwinnen

Sterkte trouwens! 

Liefs Tover xxx

Reageer