Vraag

Heb ik social anxiety? (sociale angst)

  • 19 February 2021
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

 

Ik heb een probleempje, ik weet niet of ik social anxiety heb. 

Ik heb al naar kenmerken opgezocht van social anxiety maar ik weet het niet helemaal zeker.

een paar voorbeelden zijn dat als ik voor de klas moet staan, dan krijg ik een soort buikpijn, mijn handen worden zweterig en ik sta te trillen.

ik heb dat ook, als ik ergens alleen naar toe moet, bijvoorbeeld naar een sollicitatie gesprek ik het zelfde krijg. 

Ik vind het zelf ook best wel lastig om nieuwe mensen te leren kennen, want ik weet niet hoe ik een gesprek moet beginnen met mensen die ik niet ken. Met vrienden/vriendinnen gaat dat wel bijvoorbeeld.

 

Weet iemand of dit een vorm van social anxiety is?


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

 

Ik heb een probleempje, ik weet niet of ik social anxiety heb. 

Ik heb al naar kenmerken opgezocht van social anxiety maar ik weet het niet helemaal zeker.

een paar voorbeelden zijn dat als ik voor de klas moet staan, dan krijg ik een soort buikpijn, mijn handen worden zweterig en ik sta te trillen.

ik heb dat ook, als ik ergens alleen naar toe moet, bijvoorbeeld naar een sollicitatie gesprek ik het zelfde krijg. 

Ik vind het zelf ook best wel lastig om nieuwe mensen te leren kennen, want ik weet niet hoe ik een gesprek moet beginnen met mensen die ik niet ken. Met vrienden/vriendinnen gaat dat wel bijvoorbeeld.

 

Weet iemand of dit een vorm van social anxiety is?

ik herken dit echt helemaal ik heb serieus gisteravond nog social anxiety gegoogeld en wat online tests gedaan. Toen kwam er trouwens uit dat er best wel kans is dat ik dit heb. Ik heb ook van bijna dezelfde dingen die jij hier opnoemt. Dus ik denk wel dat dit een vorm van social anxiety is maar als je het helemaal zeker wilt weten zou ik professionele hulp zoeken om te kijken of je hier last van hebt.

groetjes sillie78

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Klinkt echt vervelend.

Als je zenuwachtig bent voor een presentatie of een sollicitatie hoef je niet perse social anxiety te hebben. Het is eigenlijk heel normaal om daar zenuwachtig voor te zijn. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat je social anxiety hebt. Als je er veel last van hebt raad ik je aan om naar de huisarts te gaan, hij/zij kan je helpen of doorverwijzen.

Reageer