Vraag

heb ik social anxiety?!

  • 16 May 2022
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Ik denk dat ik social anxiety heb maar ik weet het niet zeker. Ik maak me al zorgen als ik over straat loop dat doe ik ook niet liever mijn hart staat te springen dan. Ik probeer ook altijd heel vroeg op school te komen zodat het niet druk is op het schoolplein. Bijvoorbeeld wanneer mijn moeder vraagt of ik boodschappen kan doen ben ik ook heel bang. Ik tel mijn geld opnieuw en opnieuw omdat ik bang ben dat het bij de kassa fout gaat. 

Zo zijn er wel meer dingen maar anders word dit te lang dus denken jullie dat ik social anxiety heb? 
 

groetjes xxx


1 reactie

Hey @Wjeksnwks , 

dit zijn inderdaad wel symptomen van social anxiety… 

Wij zijn hier geen doktoren / psychologen en kunnen je alleen maar advies geven over wat ons het beste lijkt wat je kunt doen. 

Dus bij deze is mijn advies aan jou om met een professional te gaan praten ( zoals een dokter, psycholoog ) deze kan je beter advies geven en uiteindelijk ook een eventuele diagnose en behandelingen, therapieën bieden. 

Ik denk ook dat het goed is om het continu op te blijven zoeken, en het niet te gaan vermijden. Het is belangrijk om je sociaal leven opgang te houden. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt… Anders mag je me altijd terug contacten hier via @.  

 

Groetjes, 

 

Just helping. 

Reageer