Hallo,
ik heb van kinds af aan al last van kleine dingetjes.
Vroeger moest ik altijd mijn linkerbeen net zo veel aanspannen als mijn rechterbeen anders was het niet in verhouding. Als ik drie keer op de tafel tikte met mijn linkerhand moest dat ook met mijn rechterhand enz enz. Ik was pas opeens heel bezorgd om een vriendin die ik sinds de zomer niet meer had geappt, dus ik ging haar appen of het goed ging met haar, en dat was zo, maar een kwartier later kreeg ze een ongeluk met glad ijs, dus mijn gevoel klopte. Ik moet heel vaak dingen van mezelf, zoals een volle bidon in de vaatwasser zetten. Geen idee waarom ik het doe want ik kan hem best even legen, maar het voelt alsof ik het moet doen. Of ik zette een keer mijn fiets in een ander plekje in de fietsenstalling dan eerst (het was 1 rek ernaast want mn normale plekje was bezet) en het voelde alsof ik hem terug moest zetten en de andere fiets moest verplaatsen anders ging er iets fouts gebeuren. Toen heb ik het geprobeerd te negeren maar ik dacht er de hele dag nog aan. En achteraf gezien was het ook echt een slechte dag naar mijn idee, met een toets die niet zo goed ging enz.
Ik was pas aan het scrollen op youtube en toen vond ik een video over ocd. Kan iemand vertellen wat dat is? En of dat met mijn verhaal te maken heeft? Ik zit op dit moment ook niet heel lekker in mijn vel, met depressie (geen zorgen, ik heb al hulp) dus ik wil liever niet overkomen als iemand die dit doet voor aandacht, maar ik wil wel graag weten wat het is en of het zou kunnen dat ik hier ook last van heb.
Groetjes,
Cyris