Heb ik mentale hulp nodig?

  • 3 June 2022
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik weet niet of ik een psycholoog moet zoeken en hoe ik dat bij mijn ouders breng. Ik ben bijna 2 jaar geleden uit de kast geforceerd omdat ik met een jongen had geflirt en hij had het doorverteld aan de hele klas. Ik was toen zwaar suïcidaal geworden. Toen daarna ben ik online gepest, uitgescholden en neergehaald, ik heb daardoor denk ik een angststoornis ontwikkeld, ik vermijd situaties met de mensen die me hebben gepest/me nu pesten, ik heb lichamelijke reacties maar ik heb het gevoel alsof ik overdrijf. Toen ik gepest werd en suïcidaal was sneed ik mezelf niet, maar nu wel, tekens meer.  Ik denk in de loop van de dag veel aan self-harm en zelfmoord. Ik heb het gevoel dat ik geen hulp verdien omdat ik vind dat het niet zo erg is. Moet ik hulp zoeken en als dat zo is, hoe breng ik dat bij mijn ouders?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

lastigr situatie… Ik kan je nu al vertellen dat je je niet aanstelt als je in de kast zit wil je dat dit juist niet gebeurd. Neem een kijkje op de site van 113 je kan chatten of bellen met mensen over je suïcidale neigingen. Een psycholoog lijkt mij een goed idee je kan met jouw ouders naar de huisarts gaan en hij kan je misschien doorverwijzen naar de hulp die jij nodig hebt of zelf via huis een afspraak maken bij een psycholoog.

Tip praat er over met mensen die je vertrouwd…

groetjes,,

Reputatie 2
Badge +2

Hoi Anoniem95290,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes, 

Feline van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +6

Hey @Anoniem95290,

Wat vervelend zeg! In mijn vorige klas moest ik ook geforceerd uitkomen door mijn beste vriend die zijn mond niet had gehouden. Het is best wel irritant. Weten je ouders eigenlijk al van dit allemaal af? Zo niet, dan zou ik er gewoon een keertje bijvoorbeeld aan de eettafel mee komen. En dan kan je samen met je ouders naar een goede psycholoog zoeken. Als je dat niet met je ouders kan doen, kan je altijd nog naar een ander vertrouwenspersoon gaan, zoals bijvoorbeeld je mentor.

Met vriendelijke groet,

TheMusicDude

Reageer