heb ik hulp nodig?

  • 2 March 2022
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

hoi iedereen hoe gaat het met jullie?

waar ik iegelijk mee wil beginnen is dat mijn beste vriend mij negeert ook al zijn er twee weken of meerderen voor bij en als ik kijk of hij ze heb bekeken reageert hij niet terug. 

maar niet alleen dat is er aan de hand ik heb de laste tijd moeiten met het in controle van niet mij zelf te gaan snijden maar het word moeilijker elke dag voor mij en het houd daar niet bij op zoals dat ik de helle tijd in ge vecht zit met mij zelf over wat ik wel en niet moet eten dat ik moet gaan sporten dat ik moet op houden met mij zelf zielig te lopen vinden en mij zelf dwingen om laat op te blijven zodat ik niet naar morgen hoef.

ik vind het moeilijk om blij te blijven het is zo moeilijk wanneer je moe ben geen zin meer in iets heb een gewoon geen energie hebt om iets te doen. het voelt net op ik in een doorzichtige glazen box zit waar bij ik probeer te schreeuwen en huilen maar er komt niks uit ook al ram je op het glas er is niks hellemaal geen geluid dat is wat ik gewoon voel. het vervelendste is nog dat het zich zelf elke dag op nieuw afspeelt dat ik op auto piloot zit en in de avond niet wil slapen omdat het precies het zelfde weer toch op nieuw gaat gebeuren.  

END 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo beste sakura-sato,

Met mij iets beter dan gister, bedankt voor het vragen.

Zo te zien gaat het niet zo goed met jou… 

Jouw beste vriend is niet je beste vriend als hij je zo negeert, vraag hem even wat er aan de gang is, misschien op school of na school. Zorg dat het echt face-to-face is en niet online.

Snijden is geen oplossing voor je problemen. Ik weet niet goed hoe je ermee kan stoppen, dus bel met de Kindertelefoon of misschien heeft iemand anders een goed idee! 

Ik herken hoe jij je voelt met de glazen kast enz. Heb ik nu ook zo’n beetje. Ik vind alles saai, al mijn hobby’s zijn saai, alles kost te veel moeite om te doen. Ik wil afspreken met vrienden, maar dat is te veel moeite. Je bent niet de enige die zo denkt. Het is echt kut en dat weet ik. 

Het belangrijkste blijft communicatie, ga alsjeblieft door met hulp zoeken, ga door met praten over je problemen, ga door met oplossingen zoeken. 

Ik hoop dat mijn reactie nuttig was, al is het maar een súper klein beetje. 
Groetjes, Sano07

Reputatie 7
Badge +19

Met mij gaat het goed. Maar zo te zien niet met jou dus ga ik je helpen. Antwoord op je vraag: ja, je hebt hulp nodig. Antwoord op de tekst: waarom negeert je vriend je? Ga naar hem toe en vraag dat gewoon en anders naar je mentor.

Wat je moet doen als je snijd:

  1. Probeer dit niet te doen door middel van dat je het leuke uit het leven probeert te halen.
  2. Ga naar je ouders en vertel het ze zij kunnen je verder helpen.
  3. Ga naar de mentor je kan met hem/haar hier over in gesprek
  4. Ga naar een vertrouwens persoon daar kan je alles aan vertellen.
  5. Ga naar de huisarts zij weten hier wel raad mee
  6. Ga naar een psycholoog hij zal je helpen het allemaal goed te verwerken.

En wat naar dat je je zo voelt echt. Mijn tip is voor het algemeen ga leuke dingen doen met vrienden ouders.

 

En je vriend leest je berichtjes nog wel dus dat betekent dat hij dus wel wil weten wat je schrijft. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat ik je heb geholpen en sorry voor het lange bericht.

 

Gr wilhelmavemela

Reageer