Vraag

heb ik faalangst??

  • 16 July 2019
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Haiii
Ik ben 12 jaar en wordt bijna 13 over 12 dagen en k ga naar de 2de klas . Ik denk dat ik faalangst hebt want ik ben heel erg onzeker over mezelf en of ik het wel goed toe en als ik bijvoorbeeld een vraag in de les heb durf ik het niet te vragen omdat ik bang ben dat ik word uitgelachen of dom wordt genoemd ofzo iets ook al snap ik het niet en bij elke toets denk ik : dat wordt 1! En ik denk dat ik alles verkeerd doe en ik heb een hekel eraan om iets te zeggen in de les of de beurt te krijgen en als ik vind dat ik iets fout doe probeer ik mezelf pijn te doen ( het word langzamerhand wel wat minder) en ik heb moeite met veranderingen en huil snel en dat soort dingen dus mijn vraag was heb ik faalangst???

2 reacties

Hey,

ten eerste dit forum mag je pas gebruiken vanaf 13 jaar.
Het kan zijn dat je faalangst hebt, hier is niks ergs aan. Je moet er wel mee om kunnen gaan. Ik heb faalangst. Ik heb het er toen met mijn mentor over gehad. Onze school bood toen gratis faalangst trainingen aan. Ik heb dit toen gedaan. Zeker een aanrader. Als je moeite hebt met veranderingen kan dat ook een lichte vorm van Autisme zijn. Dit is weer zo’n gevalletje wat niet erg is, maar je moet er mee om kunnen gaan. Ik zou eens naar je mentor gaan en of als hè school een zorgteam heeft eens een afspraak maken. Anders er eens goed met je ouders over praten.


succes!
Wil ik wel proberen maar ik weet niet tegen wie of hoe ik moet beginnen en ik ben sowieso niet een persoon om over problemen te praten dus dat vind ik echt heel erg moeilijk maar denken jullie dat ik het heb of nii??

Reageer