Skip to main content
Vraag

heb ik een trauma?

• April 25, 2025
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Een 1 of 2 jaar geleden heb ik iets meegemaakt, dat was dat mijn vriendin depressief werd en ik heb haar ook zien huilen op bed, ik deed mijn best. Nu gaat het weer beter met haar gelukkig. Met mij ging die tijd ook slecht en deed aan zelfbeschadiging en kreeg van die gedachtes. Toen kreeg ik hulp. Nu gaat het wel beter, maar ik heb nog heel veel last van van die gebeurtenis, ik blijf er maar aan denken, ik slaap slecht en laatst een soort nachtmerrie gehad over die gebeurtenis van 1 of 2 jaar geleden. Nu ben ik ook met meerdere personen, met allemaal een eigen gedachte, verschillende leeftijden en interesses. Dus ik vraag me af of het te maken heeft met een trauma.

Groetjes,

Zeepsopje

4 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 25, 2025

Eerst dacht ik hmm de kans dat je daar een trauma van krijgt is nier zo groot maar met dat ik verder lees denk ik dat dit mogelijks wel een trauma is. Het lijkt me wel slim om even terug contact op te nemen met je hulpverleners, zeker omdat het al zo lang aanhoudt.

Sterkte!

Liefs, 

Silence 

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • April 26, 2025

Hoi Zeepsopje,

Heel goed van je dat je dit vertelt! ​@Silence  geeft al een goede tip, om weer contact op te nemen met de hulpverleners van destijds. Als dat niet mogelijk is  of je wilt er ook met anderen over praten of chatten kun je met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Ab W (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • April 26, 2025

Dat gaat niet, ik zit in een ander land nu. Ik praat nu al met de schoolcounselor en laatst op donderdag had ik nog met de hoofd van jaar 9 gepraat. Hij gaat volgende week met de schoolcounselor praten, ik ben wel erg nerveus daarvoor

• April 28, 2025

Hoi,

Dat je meerdere persoonlijkheden in je hebt kan veroorzaakt zijn door je trauma, dan heb je in dit geval mogelijk DID. Bij mensen met DID worden er alters in het hoofd aangemaakt, om de host en andere alters tegen de traumatische herinneringen te beschermen.

Groetjes van mij!