Hey allemaal, ik moet hier echt even mijn gedachtes kwijt want ik weet het allemaal gewoon niet meer. Ik ben 2 jaar geleden begonnen met zelfbeschadiging door tiktok. Ik zag er heel vaak van die ‘’vent video’s’’ over en ik was gewoon benieuwd hoe het was. Aan het begin kraste ik gewoon met een nagelschaartje over mijn huid heen maar het werd steeds erger. Ik stapte over naar het mesje van een puntenslijper en begon steeds diepere verwondingen aan te richten.
Ik vind van mezelf dat ik geen goeie reden heb om mezelf te snijden en durf daarom ook niet te praten met iemand erover. Mijn thuissituatie is prima (denk ik), ik heb nooit wat traumatisch meegemaakt, ik ben nooit gepest en ik heb genoeg vrienden om me heen dus ik vind dat ik echt geen reden zou kunnen hebben om mezelf te snijden. Ik dacht eerst dat ik het misschien voor aandacht deed maar ik doe echt erg me best om het te verbergen. Mensen die het voor aandacht doen willen juist toch dat het anderen opvalt? Het enige probleem dat ik heb is dat ik mezelf gewoon heel slecht/leeg voel. Ik kan niet uitleggen wat het is maar ik voel me gewoon niet gelukkig maar ook niet verdrietig. Ik weet niet waardoor het zou kunnen komen want mijn leven is gewoon prima. Zou dit de reden kunnen zijn dat ik aan zelfbeschadiging doe?