Skip to main content

Hoihoi ik ben gossipgirl, (ik wil graag anoniem blijven) ik ben 16 jaar en net geslaagd van het middelbaar. Ik heb een moeilijke tijd achter de rug de afgelopen 4 jaar, maar dat werd het laatste jaar erger.  

het begon allemaal in de 1e klas,  ik had me klas 1x ontmoet en toen kregen we online les door corona. Dat jaar ging erg goed en ik had leuke vrienden. Maar in de 2e gingen ze mij ineens pesten, uitschelden en nog wel meer.  Ik begon aan mezelf te twijfelen en dacht “misschien moet ik wat gezonder eten” dat ging goed, ik verloor gewicht en school ging goed. Toen ging ik naar de 3e. Ik ontmoette me beste vriendin, we gingen op werkweek en ik ging me examenjaar in. In de 4e ging het mis. De pesters begonnen weer en deze keer vatte mijn hoofd het erger op. Ik begon maaltijden over te slaan en kon niet meer. Mijn mentoren maakte zich zorgen. Maar nu was mijn vraag of dit verder gaat als in een eetstoornis? Sommige dagen kan ik zo veel eten en niks voelen maar de andere dag denk ik alleen maar aan eten en calorieën. 
 

help!!??

Hey, 

Vervelend dat er mensen zijn die jou pesten.

Met een eetstoornis (anorexia) bijvoorbeeld ben je de hele dag met elke hap die je eet bezig of dat wel goed voor je is en of je dat van jezelf wel mag eten. Ik zou eerst daarover nadenken dus(vind ik afvallen en calorieën tellen een van de belangrijkste dingen)

Als dit zo is zou ik met je ouders of op school gaan praten met iemand die zouden je kunnen helpen om persoonlijke professionele hulp te krijgen 

Door het pestgedrag en de schade die je daarvan hebt gekregen lijkt het mij het beste om sowieso met een deskundige te praten die kunnen je professioneel verder helpen 


Ik vind het heel erg wat je hebt meegekregen, en die pesters mogen echt de pest krijgen, ik wil je er graag aan herinneren dat elke vorm perfect is, en je hoeft je geen zorgen te maken over je gewicht, het is jou lichaam, en daar moet je blij mee zijn, je moeder heeft niets voor niets iemand zoals jou op de wereld gezet. Ik weet heel goed wat die pesters met je hoofd gedaan hebben, maar tenzij je overgewicht hebt is het nergens voor nodig om afgevallen, want elk lichaam is op zijn of haar manier normaal. Ik hoop dat die vriendin je kan helpen, en dat je weer vertrouwen in je eigen lichaam krijgt, en je kan altijd als je je daar goed bij voelt een workout doen, maar dat kan alleen wanneer je goed blijft eten

 

Bw gefeliciteerd met je diploma

Veel liefde en sterkte gewenst


hey meid, ik denk dat ik hetzelfde probleem heb, al word/werd ik niet gepest gelukkig. ik eet ook vrij weinig, sla maaltijden over en denk heel de tijd aan het feit dat ik niet teveel in moet nemen, al weet ik wel dat ik niet te dik ben. ik heb nooit gezegd dat ik een eetstoornis of iets heb, aangezien ik ook dagen heb waar ik wel veel eet, maar eerlijk gezegd denk ik wel dat het tot een eetstoornis zou kunnen uitlopen (gaat niet gebeuren tho). ik denk dus ook dat je moet opletten dat het niet al te serieus gaat worden, want je verdient het echt niet jezelf zo slecht te behandelen. ik weet zeker dat je prachtig bent en die pesters zijn gewoon hartstikke sneu. zorg ajb goed voor jezelf, sla zo min mogelijk en het liefst geen maaltijden over. als je denkt dat het echt niet meer lukt, vraag je beste vriendin om hulp, ik weet zeker dat zij je hierin kan helpen. laat het niks extreems worden en zorg dus gwn goed voor je lichaam, je hebt het eten nodig! <3


Reageer