Skip to main content

Hallo

Euh ja dus eigenlijk heb ik al een tijdje last van dat ik het moeilijk heb met eten enz, dat ik echt bang ben om aan te komen en om dik te worden. Nu, vrij recent is het een beetje erger geworden: ik tel mijn kcal en ik heb een limiet dat ik op een dag mag eten, en als ik iets eet moet ik meteen die kcal verbranden. Ik sta echt de hele dag voor de spiegel te kijken of ik ben aangekomen terwijl ik eig weet dat dit niet zo is maar ik kan er niks aan doen ofzo idk. ik kan oprecht gewoon niet eten en ik word al misselijk en bang als ik aan eten denk, vandaag moest mijn moeder mij dwingen om te eten maar ze begon ook te scheeuwen en ze zei dat ik alleen maar snoep eet enzovoort maar ja ik eet eigenlijk niets maar dit weet zij ook niet.

Elke dag is het weer hetzelfde: ik sta op en denk meteen aan eten

Is dit gewoon een slechte relatie met eten of is dit het begin van een eetstoornis?

Gwn_me

Hoi @Gwn_me 

Ik ben bang dat dit een eetstoornis gaat worden.

Genaamd Anorexia. (Zoek info over Anorexia op, misschien komen de klachten/kenmerken overheen wat jij nu hebt)

Maar misschien moet je naar de huisarts gaan ik denk dat hij jou wel verder kan helpen. 

Sterkte!

Groeten @lalalipsiedu 


Eetstoornis of eetprobleem, geen idee. Kan ik niet over oordelen. Wat ik uit ervaring weet is, dat als je nu aan de bel trekt, dat je nog invloed hebt. Al voelt het van niet, ik had dit ook. Dus ik wil je aanmoedigen om zo snel mogelijk hulp te zoeken, huisarts, docent, of de chatlijn van 99gram.nl

 

Het is heel zwaar, maar je kunt hieruit komen. Zet hem op!❤️ 

Liefs


Reageer