Skip to main content
Vraag

heb ik een eetstoornis?

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 2 reacties

hoi, 
op school is het alleen maar erger geworden, meer paniek aanvallen en steeds vaker dat ik bijna flauw viel.
En ik denk dat het misschien door eten komt. Want de laatste tijd lukt het niet meer om te ontbijten of te lunchen en het avondeten kan ik ook niet helemaal eten. Ik ben bang dat het een eetstoornis is. En het is niet dat ik heel onzeker ben over mijn lichaam. Ja, misschien een klein beetje, maar dat is iedereen wel. Maar ik weet niet waardoor het komt, Misschien door de stress van school. ( ik heb best wel erge faalangst en ben een perfectionist. en door die stress ben ik nog laat in de nacht bezig met mijn huiswerk.)
Maar ik ben bang dat als ik iemand om hulp vraag, dat ze het tegen mijn ouders vertellen en die zouden mij een echte teleurstelling vinden en boos worden.
maar ik weet niet wat ik moet doen

3 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 562 reacties
  • 12 maart 2025

Haii,

ah jeetje wat naar..😖❤️ Waarom denk je dat je ouders teleurgesteld gaan zijn?😕😔.. een eetstoornis kan je niks aan doen en is echt alleen maar goed om te vertellen, dan kunnen ze je er mee helpen/hulp zoeken..❤️ hoe eerder je dat doet hoe minder moeilijk het is om er van af te komen ❤️

Hoop heel erg dat je het toch verteld, écht niet bang zijn dat je je ouders teleursteld hoor😘  

Veel liefs 🤗💕

Diana
Forum|alt.badge.img+5
  • Topper
  • 513 reacties
  • 13 maart 2025

Helemaal eens met ​@Cantaloupe: blijf er niet mee zitten.  Ik denk dat je ouders pas teleurgesteld zouden zijn als je hen niet vertrouwt.  Boos zullen ze zeker niet worden om iets waar je niets aan kunt doen en wqaarvoor je hulp nodig hebt.

Sem v g
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 33 reacties
  • 15 maart 2025

Hoi, ik begrijp je, want ik had hier ook last van. Bij mij trok de paniek na een paar maanden weg. Ik had ook geen honger meer daardoor. Het kan dus door de paniek komen. Heel veel sterkte 😖

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen