Vraag

heb ik een eetstoornis

  • 22 May 2022
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

Badge

Hi!

Ik ben een meisje van 13 jaar, en sinds ik in de tweede zit, kan ik mezelf alleen nog als dik zien. Door een paar klasgenoten word ik soms 'dikke' genoemd, wat enorm kwetsend is, en altijd als ik eet heb ik een nare stem in mijn achterhoofd dat ik een dik varken ben dat me niet in kan houden. Laatst ging ik een ijsje halen met vriendinnen en ik voelde me zo schuldig dat ik twee bolletjes nam. Ik ben gestopt met eten mee naar school te nemen, want ik ben niet comfortabel met eten onder anderen, en in het weekend en soms door de week skip ik ontbijt. Ik denk dat mijn moeder iets vermoed, maar ik durf er niet met haar over te praten, want ze zal vast zeggen dat ik overdrijf.

Ook ben ik flink afgevallen. Mijn familie en vrienden maken vaak opmerkingen dat ik dunner ben geworden, maar ik zie het zelf gewoon echt niet. Ik ben al mijn hele leven stevig gebouwd, en ik zie geen verschil.

Kan iemand bevestigen of dit een eetstoornis is en of ik me zorgen moet maken?

Bedankt!


2 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi! :) ik denk dat het niet een echte eetstoornis is want je voelt misschien niet de heftige dwang om niet te eten… ik zou als ik jou was door gaan met eten maar wel er op letten dat je niet te veel of te weinig eet. gewoon wat goed voelt! het beste kun je als je wilt afvallen wat meer sporten en wat gezonder eten. en als je daar geen zin in hebt (wat ik best snap) maakt het ook niet uit! want je bent mooi zoals je bent! of je nou wat breder of wat te dun bent het maakt toch niet uit.ga gewoon eens in de spiegel staan en zeg tegen jezelf '’ik ben mooi! echt heel mooi! mooier dan iedereen!'’ Je kan het Succes!!!

 

Badge

Hoi! :) ik denk dat het niet een echte eetstoornis is want je voelt misschien niet de heftige dwang om niet te eten… ik zou als ik jou was door gaan met eten maar wel er op letten dat je niet te veel of te weinig eet. gewoon wat goed voelt! het beste kun je als je wilt afvallen wat meer sporten en wat gezonder eten. en als je daar geen zin in hebt (wat ik best snap) maakt het ook niet uit! want je bent mooi zoals je bent! of je nou wat breder of wat te dun bent het maakt toch niet uit.ga gewoon eens in de spiegel staan en zeg tegen jezelf '’ik ben mooi! echt heel mooi! mooier dan iedereen!'’ Je kan het Succes!!!

 

Heyy, een eetstoornis gaat niet alleen over te weinig eten aan helemaal niets eten eetstoornis valt ook onder vervelende stemmen in je hoofd, het gevoel er niet te mogen zijn eetstoornis kan vallen onder: Angst om dik te worden, een verstoord lichaamsbeeld, steeds meer bezig zijn met afvallen, (Streng) lijnen afwisselen met eetbuien, lichamelijke klachten zoals misselijkheid of maagpijn, liever niet eten als er andere mensen in de buurt zijn. Natuurlijk kunnen er ook anderen kenmerken zijn. Zulke gedachtes heeft iedereen wel is maar als het verder gaat dan afvallen door slecht eten zou ik er wel is gaan over praten hoe moeilijk dat ook is. Ik heb helaas een vriendin gehad met een eetstoornis ze was van zichzelf al super mooi net zoals jij en iedereen. Afvallen kan je inderdaad doen met goed sporten (niet te veel op een dag dat kan ook alleen maar voor lichaam problemen zorgen) misschien wat gezonder eten met natuurlijk nog wel is een lekker snackje er bij. Ik weet hoe moeilijk het is om er over te praten maar het kan echt helpen daardoor kan je een mogelijke eetstoornis voorkomen als je de goeie hulp krijgt😘

 

Reageer