Vraag

Heb ik een eetstoornis?

  • 12 April 2022
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoii,

Ik had een vraagje. Ik ben een meisje van 14 jaar, 167 cm en weeg 45 kilo.  Ik ben erg ontevreden met mijn lichaam en eet niet zoveel op een dag. Meestal in de ochtend 2 boterhammen en een smoothie en in de avond mijn avondeten. Tussen die twee maaltijden eet ik helemaal niets. Ook doe ik elke dag een workout en sta ik elke dag op de weegschaal. Ik tel altijd alle kcal in alles wat ik eet en ik ben bang om aan te komen. Is dit alles ongezond of slecht?


1 reactie

Reputatie 4
Badge +1

Het is niet gezond om op jonge leeftijd af te willen vallen. Wat er kort samengevat met jouw lichaam gebeurd is dat je lichaam zich gaat aanpassen op het verminderde aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Hierdoor gaat je lichaam in een soort van spaarstand waardoor je juist meer zult aankomen. Dit proces zal blijven plaatsvinden tot dat je volwassen bent, dus ga niet proberen af te vallen voordat je echt volwassen bent. Het zal er op lange termijn voor zorgen dat je er alleen maar spijt van zult krijgen.

 

Wat je wel kunt doen is letten op wat je eet. Eet niet te veel, maar zeker dus ook niet te weinig. Je bent nog in de groei, dus je lichaam heeft extra energie nodig. Probeer er maar mee te leven voor nu. Pas als je volwassen bent, mag je je bezig gaan houden over je gewicht. Dat is in ieder geval het beste.

 

Reageer