Skip to main content

Heb Ik Een Eetstoornis

• March 28, 2026
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi mensen van de forum (haha).

oke dus ik ben hier net nieuw want ik wil mijn verhaal delen, het wordt lang dus bereid je voor (er kunnen hier dingen in zitten die gevoelig liggen voor mensen met een soortgelijke situatie)

het begon denk ik in groep zeven. ik ben en was toen ook al superonzeker en ik had gedachtes van "je benen zijn te dik', 'je benen zijn al dik genoeg hopelijk vallen je arme nog te redden’ 'haar benen zijn zo dun waarom kan dat niet bij mij?’

nu -in de tweede- is het terug, ik koop maaltijd repen in de hoop af te vallen, sport veel. Het ding is dus dat ik niet precies weet hoeveel ik weeg omdat ik gewoon bang ben om op de weegschaal te staan omdat ik gewoon weet dat het cijfer er op nooit goed genoeg zal zijn. Mijn vriendinnen (vooral eentje) vraagt waarom ik zo weinig eet. ze vraagt me hoe ik het toch doe, ik vind het al normaal en overweeg naar minder calorieen per dag te gaan. want misschien wordt het dan beter. ik denk het niet. ik voel me schuldig wanneer ik eet en eet zo weinig mogelijk en tel alle calorieen die mijn lichaam in gaan. elke keer als ik sport denk ik: 'hoeveel calorieen zouden er nu al verbrand zijn?’ vandaag had ik een gesprek met mijn moeder en ze had het over een vriend van me, hoe moeilijk het zou zijn voor hem met zijn eetstoornis. en hoe zwaar het zou zijn. ik begin me af te vragen of ik een eetstoornis heb. ik heb het aan chatgpt gevraagd en aan meerdere proffesionele websites en steeds hetzelfde antwoord. hier beneden te test als je wilt kan je de test zelf doen maar alsjeblieft, kan iemand antwoorden want ik wil echt met iemand kunnen praten hier over en ik wil weten dat ik niet de enige ben want zo voelt het wel. (sorry voor dit ontiegelijk lange bericht maar het moest er even uit...)

bedankt voor het lezen. en sterkte als dit ook bij jullie speelt

Tekst is aangepast, details zijn weggehaald ivm forumregel 6

4 reacties

JustaAnonymousGirly
Forum|alt.badge.img+2

Haii, 

Ik komt mij heel bekend voor. Wat je benoemd is ook eetstoornis gedrag. Ik heb dit zelfde gedrag ook en ik heb ook anorexia. Ik zou jou meegeven ga in gesprek met je ouders. Mocht je dit lastig of eng vinden dan kan je het ook aan je mentor of vertrouwenspersoon op school vertellen en vragen of zij jou moeder/vader kunnen informeren. Ik vond dit zelf ook eng dus daarom heb ik het via mijn mentor gedaan en dat heeft geholpen. Mochten jou ouders niet hulp willen inschakelen dan kan je vanaf 16 jr zelf naar de huisarts en het zelf proberen te regelen 

Hoop dat dit helptt 

Stay strong💪💕

Xx unknown 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 30, 2026

Reactie aangepast door De Kindertelefoon m.b.t. Forumregel 2.

Dag,

Daarvoor ga je best naar de psychaiter of psycholoog.

Die kunnen dat stellen die diagnose en kunnen je 

dan eventueel laten opnemen.

Bij mij hebben ze dat ook gedaan en nu heb ik

geen eetstoornis meer.

Van begin gaat het even pijnlijk zijn en zijn ze wel streng

want je word iedere gewogen en je moet eten

Het kan zijn dat je ondervraagt word door je mentor of psycholoog.

Of ze zetten jou in een apart kamertje.

Alvast heel veel sterkte! 

Groetjessss

Forum|alt.badge.img

bedankt voor de reacties, ik vind het spannend om te hulp te vragen bij anderen want ik denk soms dat het gewoon goed gaat en dan denk ik dat ze me niet serieus nemen, ik ga wel het overwegen om met mn mentor te praten.

dankjewel!

• April 1, 2026

Omg wat erg voor je!!

Nou ik dacht ook dat ik super dik was maar als je in de spiegel kijkt en verwacht van ok shit ik ben super dik dan zie je er in je ogen ook dik uit maar als je denkt ik heb bijna een sixpack dan zie je dat nou weer eerder.

Ok ik weet misschien helpt dit niet of is het te clishé maar zo is het bij mij gegaan.

Je kan er met je ouders en ook je mentor of een vertrouwenspersoon over hebben (als je die natuurlijk hebt) 

Sorry als dit niet geholpen heeft ik heb mijn best gedaan.

Groetjes B (⁠ ⁠◜⁠‿⁠◝⁠ ⁠)⁠♡