Skip to main content

heb ik een eetstoornis???

• November 6, 2025
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

ik voel me soms erg schuldig wanneer ik eet 

of dat nou tijdens het eten is of erna 

soms skip ik ook maaltijden

voel me erg dik soms

nu heb ik een vraag

is dit een eet stoornis

ik heb ge googled 

ik heb online testen gedaan

alles leidt naar Anorexia Nervosa of gwn anorexia

maar ben ik aan het over reacten of is het gwn waar?

4 reacties

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 6, 2025

Hai, het lijkt er wel op dat je een eetstoornis hebt. Maaltijden skippen is niet eens goede manier om gewicht te verliezen. Misschien kan je op een leuke sport gaan of gezonder eten maar door te weinig eten val je bijna niet af. Pas goed op jezelf, want je verdiend het xx

sanne
Forum|alt.badge.img+1
  • November 7, 2025

Heyy van wat ik weet van eetstoornissen lijkt het inderdaad wel zo, maar misschien een goede manier om te berekenen of je echt bijv overgewicht bent ofzo is door je BMI (body mass index) te berekenen,  dat doe je eigenlijk door je gewicht ( in kg) te delen door je lengte ( in meters)  keer zichzelf te delen, dus bijv je bent  
  45 kg en 150 cm lang, dan is de som : 45:(150x150)= je BMI. (vergeet de haakjes niet, het is belangerijk.

hier is ook een foto van welke bmi gezond is voor welke leeftijd

je moet er ook rekening mee houden dat bijv als je net nog echt heel veel heb gedronken, dan weeg je ook meer, en als je bijvoorbeeld heel gespierd bent, dan ben je ook zwaarder. je moet ook een beetje van je eigen gedachtegang gebruiken in dit geval. ik weet dat dit misschien niet exact is waar je voor vroeg, maar ik hoop dat het misschien helpt ! <3

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • November 7, 2025

Hoi ​@ikBenAnoNiem143325 ,

Wat super knap dat je dit deelt, dat vergt veel moed. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Ook kun je eens een kijkje nemen op de website van 99gram (https://www.99gram.nl/) hier vind je veel informatie over je lichaam, gedachten en eten, maar kun je er ook met een deskundige chatten als je dit fijn vind.

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

• November 10, 2025

Hey! Ik denk dat iedereen hier wel eens last van heeft, ik denk niet dat je een eetstorrnis hebt hoor, maar het kan wel gebeuren als het erger word. De BMI testen (als je die online gedaan hebt) kloppen zeker niet altijd. Bijvoorbeeld als je heel klein of lang bent. Ook is je gewicht niet alleen maar vet, maar ook botten en spieren. Mocht je er echt mee blijven zitten, probeer misschien minder te snacken tussendoor en gezonder te eten, niet minder!

je Bent niet alleen en je ben gwn perfect zoals je bent! XxJulia