Vraag

heb ik een eetproblemen?

  • 23 March 2023
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hi iedereen,

Mijn ouders zijn aan het klagen dat ik te weinig eet en ze zeggen dat ze bezorgt om mij zijn.

Maar ik ben zo gewend om zo weinig te eten dat ik er heel erg gestrest er van wordt en ik wil nu alleen maar bewegen.

Mijn moeder had ook vandaag eten voor mij gemaakt maar ik wil het eigelijk niet eten omdat het mij alleen maar gestrest maakt en ik weet niet wat ik moet doen! 

Heeft iemand tips voor mij of een zelfde ervaring? 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Volgens mij heb je een eetstoornis als je voor, tijdens of na het eten schuldig voelt. Dus niet als je altijd al weinig eet. Hoe jij het beschrijft weet ik niet of je stress daar vandaan komt of van dat je moet eten. Daar kan een doker wel onderzoek naar laten doen.

sommige mensen eten wat minder dan anderen. Alleen wij weten niet wat je op een dag eet. Misschien is het wel echt te weinig dat weten we niet. Ik zou het er met je ouders overhebben hoe jij erover denkt. Misschien heb je na een paar boterhammen geen honger meer. Leg dat dan uit, als je het namelijk niet uitlegt dan begrijpen je ze ook niet en kan niemand je ook helpen.

Reageer