Ik ben al drie jaar depressief. Het eerste jaar zei ik niks dus toen was ik heel erg depressief. De andere twee jaar ben ik gaan praten en zit nu waarschijnlijk ook al twee jaar aan de Sint janskruid.
Maar ik vroeg me af of ik een dysthyme stoornis heb. Want ik ben drie jaar depressief en de laatste 2 jaren gaan beter maar wel licht depressief. Ik kan wel gewoon functioneren maar die eindeloze pijn/verdriet in me maag en negatief denken ben ik zat.
Ik praat met vrienden (over mijn gevoelens), ik sport 2 a 4 keer per week (kracht training), soms gym, eet veel ei witten en brood. Ben ook van 68 kilo naar 75 kilo gegaan (1,93m lang), neem sintjanskruid en omega 3.
Wat doe ik fout???!! Waarom gaat mijn depressie niet over.
Soms gaat het goed en dan een paar dagen later is het weer helemaal kut.
En bijna vergeten: ik rook. 10 tot 15 shagjes per dag. Maar ik voel mee heel erg afhankelijk op mijn shag want als ik niet rook voel ik me heel somber en kut.
Daarnaast masturbeer ik de laatste tijd te veel (vind ik), 3 keer per dag. Dit komt wel goed. Maar 1x per dag of minder. Want ben bang dat ik verslaafd begin te worden.
Mijn depressieve gedachtes gaan over.... Dit klinkt misschien apart... meisjes. Omdat ik me eenzaam voel denk ik dat het de pijn verlicht als ik een vriendin krijg en ja.. tuurlijk is het beter om geen vriendin te hebben als je niet goed in je vel zit maar toch als ik er aan denk voel ik mee heel eenzaam. Ook als ik een mooi meisje zie voel ik me sad.
Daarnaast ben ik 17 jaar en een jongen.
Hebben jullie advies/tips voor mij? Ik wou daarnaast ook mijn hart luchten
Sorry voor de typfoutjes
Mvg sveb