Heb ik een drankprobleem?

  • 22 June 2019
  • 1 reactie
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyyy ik ben een jongen van 17 jaar.
Ik drink de laatste tijd nogal veel.
meestal elke avond een fles of 2 wijn en vaak ook meer tenzij ik de volgende dag moet werken dan minder.
Ik heb gewoon het gevoel dat ik het nodig heb ik heb er gewoon zoveel zin in.
De laatste tijd ga ik ook pas om 3 a 4 uur op bed s'nachts en eet ik ook redelijk ongezond.
De laatste tijd zijn er wel veel dingen gebeurt omtrend zelfmoordpoging, scheiding ouders, een k*t relatie met men vader, en nog meer gebeurtenissen.

drink ik teveel?

1 reactie

Hoioi
ik ben geen expert ofzo dus je moet maar ff kijken wat je hiermee doet
je bent officieel nog niet oud genoeg om te drinken, de overheid heeft niet voor niets de grens opgeschoven naar 18. 2 flessen wijn op een avond is dan wel redelijk veel om te drinken op die leeftijd. Je bent in verhouding jong en je leert dan dus ook makkelijker, dan is het denk ik ook handig om u iets met je ‘gewoonte’ te doen en niet wachten want anders is er een kans dat het flink uit de hand kan lopen.
een verslaving is eigenlijk iets waarvan je denkt dat je niet zonder kan dus pas hier goed mee op.
Je bedtijd is volgens mij ook niet normaal ofzo dus misschien is het handig om eerder naar bed te gaan. Het ongezonde eten is natuurlijk ook niet erg verstandig.
Dit kan allemaal in verbinding staan maar dat weet ik niet zeker.
Al die dingen die je hebt meegemaakt zijn natuurlijk vreselijk om mee te maken, dat kan natuurlijk een aanleiding zijn van je ‘problemen’. Misschien is het handig om naar een psycholoog te gaan, die weet wat hij/zij hiermee aanmoet.

Heel lang antwoord (sorry) maar hopelijk heb je hier iets aan🤷‍♀️

groetjes!

Reageer