Hoi @Zeepsopje ,
Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Heel goed van je dat je dit vertelt!Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!
Veel sterkte!
Britta van de Kindertelefoon
heb je een vertrouwens persoon op school of je mentor ik had dit namelijk ook toen ik het had verteld aan hem voelde ik mij al een stuk opgeluchter en hij deed echt zijn best voor mij en hij zorgde ervoor dat ik mij beter voelde en blij was enz
Ik denk meestal dat het is beter dat ik niet besta
Mijn mentor is sowiso niet mijn vertrouwingspersoon
Hoe vraag je hulp aan mensen over dit soort problemen?
Zeepsopje
Hoi zeepsopje,
Ik denk dat het verstandig is om hier met een van je ouders/verzorgers over te praten. Of anders een vertrouwenspersoon.
Praten is heel belangrijk!
Misschien willen je ouders/verzorgers je meenemen naar de dokter voor een test.
Hoe je het kan vragen?
Zeg dat je je de laatste tijd wat slechter voelt en je denkt dat je misschien een depressie hebt en er graag hulp voor zou willen zoeken!
Dat vind ik echt heel lastig
Dat snap ik heel goed!
Maar het is heel belangrijk, onthou dat je er nooit alleen voor staat en er altijd mensen zijn die je willen en kunnen helpen!
Jij kan er niks aan doen dat je je zo voelt en je hebt dus recht op hulp!
Dat vind ik echt heel lastig
Hii
Ja dat is ook heel lastig. Misschien kan je vragen of een broer/zus mee kan. Of je vraagt of je vertrouwenspersoon op school het kan vertellen aan je ouders (dat kan tenminste op mijn school wel). Het lucht wel op als je het hebt verteld. Ik zou niet jezelf dwingen, doe gwn waneer je er klaar voor bent. Wat is het ergste dat kan gebeuren?
Ik ben de oudste ik heb broertje
Heey Zeepsopje,
Wat naar om te lezen dat je je zo voelt! Ik snap heel goed dat je het heel lastig vind om erover te praten met iemand. Iedereen verdient hulp, dus jij zeker ook . Het kan helpen om de Kindertelefoon te bellen (0800-0432) of met ons te chatten, dan kunnen we luisteren naar jouw verhaal en samen kijken naar wat jij wilt. We zouden bijvoorbeeld ook samen een plan kunnen bedenken hoe je het aan iemand in je omgeving kunt vertellen, zoals het idee van mede-forumgebruikers al was!
Groetjes, Meike (De Kindertelefoon)
Awh natuurlijk verdien je hulp. Iedereen verdient hulp. Probeer om met iemand in je leven erover te praten. Het lucht op en daarna voel je je veel beter. Je mentor bijvoorbeeld, of een vertrouwenspersoon op school. Zij mogen wat jij vertelt niet aan je ouders vertellen als je dat niet wilt. Praat anders met ons op het forum als je er nog niet klaar voor bent. We zijn er voor je (ik wel tenminste)
Ik verdien hulp niet, omdat ik echt alles fout doe, dat is mijn gevoel
Probeer om meer te denken over dingen die wel goed gaan, in plaats van de dingen die fout gaan. Mindset is heel belangrijk. Kan je misschien een paar dingen vertellen die slecht gaan voor jouw gevoel? Misschien kan ik helpen om je mindset te veranderen.
(Ik ga nu slapen, ik reageer wel als je morgen iets hebt gestuurd. Welterusten, als jij ook gaat slapen)
Negatief: Vrienden maken gaat fout, praten met mensen ook online en in het echt, te kinderlijk soms en een vriendin die thuis zit met een depressie.
Positief: vibrato al echt veel beter dan eerst op de viool. Verder niets
Hoi, ik heb een grote vraag in mijn hoofd. Ik denk vaak dat het beter is dat ik niet besta, maar ik wil dat niet en ben bang dat het een zelfmoordgedachte is. Ik denk vaak zo, omdat ik me mezelf erg mislukt vind. Veel dingen gaat fout en volgens docenten vaak ook. En ik heb nog 1 andere vraag. Als je zelfbeschadiging doet kun je dan overgaan naar zelfmoordgedachtes en zelfs zelfmoord plagen?
Zeepsopje