Vraag

heb ik een angststoornis/piekerstoornis?

  • 18 January 2024
  • 8 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

Haiii, een vraag. Heb ik een angst/ piekerstoornis? 
ik pieker namelijk heel veel over de meest onnodige dingen en daardoor heb ik de laatste tijd veel stress, ben ik snel geïrriteerd en heb ik heel veel spierpijn. Ik deed net een test op verschillende websites en die gaven aan dat ik mogelijk een angststoornis heb of een piekerstoornis. Ik ben nu bang dat het erger word en dat ik helemaal vast loop. Op een andere site vond ik dat mensen met een piekerstoornis vaak perfectionistisch zijn, onzeker m, braaf en vaak om goedkeuring/geruststelling vragen aan een ouder/docent . ik heb deze dingen ook wel. Dus heeft iemand tips om het minder te maken of weet iemand of ik een angst/ piekerstoornis heb? Alv heel heel heel erg bedankt 🙏🌸💜


8 reacties

Badge

Hey, ik zou als ik jou was er over praten met je ouders of andere mensen dicht bij je anders kun je ook bij de huisarts terecht. Maar ik zou zeggen om het niet erger te laten worden: erover praten, zorgen voor afleiding als het teveel wordt en vooral geen situaties uit de weggaan. Als je veel piekert voor het slapen kan het helpen om iets van een slaapmeditatie aan te zetten dat helpt mij wel vaak. 

Reputatie 7
Badge +4

Heee, ik weet t eig ook nie sorry. Ik kan natuurlijk geen diagnose stellen, maar als dat uit de test is gekomen en je je er in herkent zal dat natuurlijk wel kunnen. Je kunt je ook bijvoorbeeld bij de huisarts laten testen als je er erg last van hebt.

Xx

Reputatie 5
Badge +2

Hey, ik zou als ik jou was er over praten met je ouders of andere mensen dicht bij je anders kun je ook bij de huisarts terecht. Maar ik zou zeggen om het niet erger te laten worden: erover praten, zorgen voor afleiding als het teveel wordt en vooral geen situaties uit de weggaan. Als je veel piekert voor het slapen kan het helpen om iets van een slaapmeditatie aan te zetten dat helpt mij wel vaak. 

Heyy, dankjewel. Zal het proberen. Hoop echt dat het werkt want soms als ik ga slapen ben ik het gevoel alsof ik echt gek word van al dat gepieker. Heel erg bedankt voor je reactie 💜

Reputatie 5
Badge +2

Heee, ik weet t eig ook nie sorry. Ik kan natuurlijk geen diagnose stellen, maar als dat uit de test is gekomen en je je er in herkent zal dat natuurlijk wel kunnen. Je kunt je ook bijvoorbeeld bij de huisarts laten testen als je er erg last van hebt.

Xx

 💜 dankje, ga het ook aan m’n ouders vertellen denk k

Reputatie 3
Badge

Hey, het internet kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of je wel of niet een angststoornis hebt, je hebt wel de symptomen maar ik kan niet zomaar zeggen of je iets hebt. het verschilt namelijk heel erg per persoon. Zoals iemand anders al heeft gezegd is met je ouders hierover praten een goed idee, daarnaast zou ik naar een dokter/huisarts gaan, die kunnen namelijk kijken of je echt iets hebt.  

Ik kan je wel meditatie aanraden, elke avond even 5-10 minuten vrijmaken om even tot rust te komen, te reflecteren op je dag, etc heeft mij erg geholpen. 

Succes!

Reputatie 5
Badge +2

Hey, het internet kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of je wel of niet een angststoornis hebt, je hebt wel de symptomen maar ik kan niet zomaar zeggen of je iets hebt. het verschilt namelijk heel erg per persoon. Zoals iemand anders al heeft gezegd is met je ouders hierover praten een goed idee, daarnaast zou ik naar een dokter/huisarts gaan, die kunnen namelijk kijken of je echt iets hebt.  

Ik kan je wel meditatie aanraden, elke avond even 5-10 minuten vrijmaken om even tot rust te komen, te reflecteren op je dag, etc heeft mij erg geholpen. 

Succes!

Dankjewel 💜

Reputatie 5
Badge +2

Haii, een update:

dus de laatste tijd vergeet ik veel dingen en ben ik nu een aantal dingen kwijtgeraakt doordat ik ben vergeten of ik het wel of niet had meegenomen naar huis of waar ik het heb laten liggen.

nu zegt mijn moeder: maar volgens mij ben je met je hoofd bij iemand anders of iets anders?

en net zei ze dat ik mss een probleem of ziekte zou kunnen hebben en dat ik mss naar de dokter moet. Dus ik denk dat dit wel een punt is waarop ik het echt met haar moet gaan bespreken. Want de laatste drie dagen ga ik met knallende koppijn naar bed en kan ik niet slapen, dus ja het gaat eigk steeds slechter naar mijn gevoel …

Reputatie 7
Badge +4

Heee, wel fijn dat je moeder t door had denk k :) ik zal t idd met dr bespreken ja

Succes xx

Reageer