Vraag

Heb ik een angstoornis?

  • 28 January 2021
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben een meisje van bijna 13 jaar en ik zit nu in de eerste van het middelbaar onderwijs. Maar ik heb een probleem. Want ik pieker heel veel, voel me gestrest en moe en ik heb soms lichte paniek. Ik ben dus bang dat ik een angststoornis heb. Ik wordt namelijk al bang wanneer ik iets voor de klas moet zeggen, dan krijg ik het heel warm en begin te stotteren. Ook heb ik dan het idee dat ik wordt uitgelachen. Ik haat dit. Ook wanneer ik s avonds in mijn bed lig begin ik na te denken: Had ik dit wel moeten doen? Vinden ze me raar? Vinden mijn vriendinnen mij nog wel aardig? En dat soort dingen. Soms kan ik er gwn niet van slapen.

 

ik heb ook het idee dat ik miss een paniek aanval heb gehad, het gebeurde tijdens een toets. Ik begon helemaal te trillen en ik werd misselijk en mijn ik wist niet meer wat ik moet doen. 
 

wat moet ik doen? Stel ik me aan? Ik hoop dat iemand tips heeft!

 

groetjes Madelief


5 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb precies hetzelfde!!! Ik heb idd soiezo een angststoornis maarja

Reputatie 4
Badge +3

hallo madelief

wat vervelend is dat, 1 vriendin van mij heeft wel een faalangst maar verder weet ik er niet zo veel van.

Het kan misschien goed zijn om hier met je ouders ,je vriendinnen of een vertrouwenspersoon over te praten. Je zou ook online een test doen of naar een doctor gaan.

groetjes sillie78:black_heart:

Reputatie 7
Badge +19

Heey @Madelieff ,

Wat vervelend dat je daar zo’n last van hebt.

Je stelt je zeker niet aan. Die gedachtes kunnen gewoon heel beangstigend en vervelend zijn, zo vervelend dat je er zelf lichamelijk last van kan krijgen (hartkloppingen, hyperventileren, zweten, trillen, stotteren, etc.)

Het zou kunnen dat je een (sociale)angststoornis hebt. Zo klinkt het wel een beetje. Ik herken het namelijk van bij mijzelf. Je zou eens op internet kunnen zoeken naar: “sociale angststoornis” en “faalangst” , misschien dat je daar dingen in herkent van jezelf.  Het ding is wel dat internet je alleen een indicatie geeft. Je zou dus echt naar de huisarts of een psycholoog moeten gaan om vast te stellen dat je een angststoornis hebt.

Het is misschien een goed idee om het met iemand te bespreken.  Dat kunnen je ouders zijn of je mentor, een andere docent, een vertrouwenspersoon, een familielid of iemand anders die je vertrouwt. Ook zou je naar de huisarts kunnen gaan, hij/zij kan je doorverwijzen naar proffecionele hulp zoals een psycholoog. Dit heeft mij ook heel erg geholpen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik wens je veel succes en sterkte!

 

Joeeeeeee

Super bedankt voor de reacties allemaal!

Reputatie 4
Badge +3

hoe gaat het nu met je?

en weet je al wat er aan de hand is

Reageer