Vraag

Heb ik DID? Mensen in mijn hoofd.

  • 21 July 2022
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een probleem, ik heb al jaren mensen in mijn hoofd en tot nu waren ze allemaal mentaal. Het zijn 10+ mensen, en ze blijken allemaal gemaakt te zijn van trauma. Recent lijkt het alsof ik mijn controle kwijt raak, ik kan dan bijvoorbeeld mijn lichaam bewegen, maar mentaal lijkt het alsof ik aan het "rusten" ben. Iemand anders bepaald dan hoe ik denk, reageer, of praat. Ik heb vaker gevoeld dat ze het niet comfortabel vinden in mijn lichaam, or met mijn stem. En eerst dacht ik dat dat allemaal in mijn hoofd zat, maar ik begin te twijfelen.

 

Ik ben bang dat ik het voor aandacht doe, vroeger gebeurde dit niet, maar nu dus wel. Het voelt alsof ik mij bewust ben dat ik leef, maar het voelt ook tegelijk alsof ik ergens anders ben, alsof ik slaap, en rust terwijl iemand anders mij tijdelijk over neemt. Dit is the tweede keer dat het is gebeurd, en ik ben zo bang dat ik het voor aandacht doe zonder het zelf te merken. Ik ben bang, en ik ben ook bang dat als ik het ooit probeer te vertellen aan iemand dat ze mij gestoord vinden. Kan iemand mij aub helpen om te weten of ik het heb of niet?


4 reacties

Ik zou het aan je ouders vertellen, die kunnen je helpen.  ik denk dat als je naar een therapeut gaat en met je ouders erover praat het echt wel goed komt. En je de hulp kan krijgen die je voor dit probleem nodig hebt.

 

-Deze reactie is aangepast door De Kindertelefoon- 

Badge

Lieverd, JIJ bent jij, geen stoornis. Er zijn nu al minimaal 10 mensen zou jou gestoord vinden, misschien zonder te zeggen maar zo zijn mensen. Het maakt niet uit of mensen je leuk of niet leuk vinden of wat dan ook. Het is niet jouw schuld. Het hoeft niet te kloppen, maar vaak klopt het wel: Ik heb het gevoel dat je het licht hebt, als je het nu tegen iemand zegt die als moeder aan voelt of is met bruin haar of donker blond en haar vertelt hoe je je erbij voelt en zegt dat je graag professionele hulp wilt. Zal zij je erbij willen helpen. En zal het allemaal goed komen.

Reputatie 6
Badge +3

Hey akilith,

Ik denk echt niet dat jij dit voor aandacht doet! Zoals jij zelf zegt, voel je je er niet fijn bij, en dat mag je best aan iemand vertellen. Er zijn vast mensen die jou begrijpen.

Als je wilt kan je er met iemand over praten zoals je huisarts. Die heeft hier verstand van en weet vast wel wat je kan doen. 

Ik voel soms wel iets soortgelijks, dat ik niet helemaal de controle heb en dat ik gedachtes heb die niet per se van mij zijn, en ik probeer ze meestal te negeren of er mee in gesprek te gaan. Dat kan mij soms helpen, maar jij moet maar voor jezelf zien of het werkt.

Hopelijk kom je er een beetje uit met jezelf. Er is namelijk echt niks mis met jou!

Groetjes iemand.

Badge

Heyyy ik weet dat ik heel laat ben hiermee maar ik wil ff zeggen dat als je het faked, je het wel zeker zou weten aangezien je dan de alters (de personen in je hoofd)  en hun personaliteiten bewust bedenkt. Als je DID/OSDD hebt gebeurt dit vanzelf en daar heb je weinig/geen invloed op. Ik heb wss ook DID/OSDD dus ik weet helemaal hoe je je voelt.

 

anyway good luck!!

SparkSys

Reageer