Skip to main content

Hoi,

Ik vroeg me af of ik depressie heb.. 

Ik kan blij zijn, maar ik ben vaak gevoelloos en k voel me soms somber. Ik heb vaak bijna nergens zin in en ik wil het liefst alleen zijn. Ik voel me soms schuldig voor dingen die ik niet heb gedaan en ik denk dat ik bijna alles fout doe.

 

Ik heb depressie testen gedaan en er staat meestal ongeveer tussen 20 en 50% kans op depressie.

 

Ik dacht aan een lichte versie van depressie, want het is niet super erg!

Weet iemand of ik muschien depressie heb?

hey Anoniempje321,

 het moet niet altijd een depressie zijn het kan ook dat je een beetje ongelukkig bent

ik heb zelf een depressie dat heeft mijn psygoloog gezegd

hier zijn een paar symptomen van een depressie :

  • snel boos zijn.
  • je stemming verandert snel (opeens boos, verdrietig, vrolijk)
  • heel veel of juist heel weinig zin in eten.
  • heel moe zijn, lusteloos.
  • je waardeloos voelen, een leeg gevoel.
  • niet goed kunnen slapen of juist veel slapen.
  • je slecht kunnen concentreren.

groetjes!

 


Hey @Anoniempje321 

Ik herken me een beetje in jouw verhaal.

Als ik het zo lees denk ik aan een dip, depressie, puberteit.

Het kan zijn dat dit het begin is van een depressie en het nog erger word, Als het dan erger word zal ik je aanraden om naar de huisarts te gaan, die kan je dan veder helpen en bevestigen dat je een depressie hebt.

Het kan ook door de puberteit komen :/

Als je deze klachten nog niet heel lang hebt (maandje of 1/2) dan kan het ook een dip zijn. Als je na 2 maanden nog steeds je klachten hebt, zal het waarschijnlijk geen dip zijn.

Twijfel je nou wat je hebt, of wil je weten wat je hebt. Dan zal ik een afspraak bij de huisarts maken, die kan dan kijken wat je hebt, en of je hulp nodig hebt.

hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen :)

Liefs

Mijnproblemen <3

 


Doe deze test https://testen.mentaalbeter.nl/s/depressie/#  of deze https://www.depressie.nl/zelftest-depressie

 

Emma

je kan het ook zelf opzoeken 


Heyyyy 

Ik ben meer als een jaar depressief en dat was wel meer dan wat jij nu opnoemt!

Ik weet niet hoe oud je bent! En wat voor geslacht maar 

-als je een meisje bent kan het komen doordat je de eerste keer ongesteld zult worden (ik heb daar ook veel last van gehad)

-als jongen wezende je groei (soms groei je zo hard dat je lichaam het ff niet meer trekt of dingen niet hebben kan!)

En anders is het gwn een dipje! Je veranderd nu eenmaal

Komt goed 

Xxxxxjesss


Oke, alles wat hier wordt vertelt is eigenlijk GEEN GOED ADVIES. als je het echt wilt weten, moet je oprecht een diagnoses vragen van een profesioneel.


Hey,

Als ik jou was zou ik niet vertrouwen op tests op internet. In plaats daarvan zou ik eens langs de huisarts gaan zodat hij je evt een diagnose kan geven of je door kan verwijzen.


Bedankt voor al julie tips enzo!

 


Reageer