Vraag

Heb ik depressie?

  • 21 December 2018
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
de laatste tijd krijg ik steeds het gevoel om zelfmoord te plegen alleen aan de ene kant wil ik het doen en aan de andere kant durf ik het niet. mijn thuissituatie is nog al moeilijk en ik krijg heel veel stress. ik heb het ook tegen mijn vertrouwingspersoon op school vertelt en mijn mentor.

heb ik misschien last van depressie??😥😭
(mijn account was perongeluk verwijdert dus ik zet alles wat ik had in dit account met dezelfde naam als ik had)

2 reacties

Hoi!
Dat is echt heftig. Zomaar zelf een diagnose stellen is onverantwoord, maar zoek hulp en ga naar de huisarts!
Hey,
wat vervelend voor je dat je thuissituatie moeilijk is en dat je veel stress krijgt. Mijn advies is om gewoon een afspraak te maken met de huisarts, en die kan je doorverwijzen naar een psycholoog.
Je kan niet zo maar zeggen dat iemand een depressie heeft. Dat is een diagnose die gesteld moet worden door een psychiater. Slecht voelen hoeft niet te betekenen dat je depressief bent. Zeker als de reden dat je je slecht voelt ook duidelijk is. Depressie is namelijk een stemmings stoornis, een foutje in je hersenen, en als je dus in een slechte periode zit door dingen van buitenaf en je je daardoor slecht voelt, betekent dat niet dat je depressief bent. Stress door je omgeving kan er wel voor zorgen dat je depressief wordt, dus daarom zou ik er wel voor uitkijken. De psycholoog zal je er wel meer over kunnen vertellen.
over de zelfmoordgedachten: ik ken je niet, dus ik weet niet wat je situatie is, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die om je geven. Als jij zelfmoord pleegt vermoord je mensen vanbinnen, je verscheurt hun persoonlijkheid en ze zullen nooit meer heel worden. Ik vind het moeilijk om je redenen te geven om voor jezelf te blijven leven, vooral omdat ik zelf al een jaar lang suicidaal ben, maar als het niet voor jezelf kan, doe het dan voor anderen. Later zal je weer voor jezelf kunnen leven.

groetjes, kweenie

Reageer