Beantwoord

Heb ik depressie?

  • 9 December 2018
  • 7 reacties
  • 893 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
de laatste tijd krijg ik steeds het gevoel om zelfmoord te plegen alleen aan de ene kant wil ik het doen en aan de andere kant durf ik het niet. mijn thuissituatie is nog al moeilijk en ik krijg heel veel stress. ik heb het ook tegen mijn vertrouwingspersoon op school vertelt en mijn mentor.

ook eet op sommige momenten niet omdat ik wil afvallen (ik heb overgewicht). ik denk er zelfs na om laxeertabletten te gaan kopen voor mijn 'stoelgang' (die ook slecht).

heb ik misschien last van depressie??😥😭
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 December 2018, 15:51

Bekijk origineel

7 reacties

Hey,

wat vervelend voor je,
ik denkt dat er best een kans bestaat dat jij een depressie hebt, kun je hier met iemand over praten?
een vriend(in) of je ouders? Je kunt dan bijvoorbeeld naar de huisarts gaan en je laten testen. (De testen op internet zijn niet betrouwbaar).
verder wil ik zeggen dat zelfmoord NOOIT een oplossing is. Echt niet!
en als je de nijging krijgt, denk dan aan jouw toekomst als je van je probleem af bent. Niemand weet wat het leven zich meebrengt alleen probeer je voortestellen dat je dan nooit meer kunt genieten van uitgaan met vrienden, droombaan, liefde, zon, lente bloemen, muziek en noem maar op. En bedenk hoe veel mensen jouw gaan missen. Je vriend(in)en en familie, (huisdier). Het is geen oplossing. Je bent sterk💪,

en over het *overgewicht*. Boeie? Overgewicht of niet. Ieder mens is mooi. En bovendien draait het om innerlijk, niet om uiterlijk. Je moet genieten van je leven. Afvallen en mooi zijn behoord daar niet toe.
ik ben van mening dat je maar een keer leeft en daar moet je van genieten. Doe wat je leuk vind. Je hoefd niet altijd naar je ouders te luisteren.

Maar meid, alsjeblieft! Maak je geen zorgen. Echt niet! Het leven kan ook heel leuk zijn! Maar alles lijkt een schaduw over zich te hebben door je depressie. Maar dat is niet zo. Er zit een schaduw over jouw heen die moet verjaagd worden!

groetjes Anoniem💖💖
denk eraan dat het leven een geschenk is. Als je dood gaat is er niks meer en kan nooit iets je nog gelukkig maken. Je maakt de mensen die dichtbij je staan heel verdrietig als je dit doet. Denk goed na dat er geen tweede kans is om een leven te lijden. Dit is je enige kans en die moet je pakken ookal is het moeilijk je komt er doorheen!
Reputatie 2
Badge

Hiii! 

Denk er vooral aan de mensen waar van je houd. Hoe denk je dat hun reactie zou zijn als jij uit je leven stapt. 

Daarbij, er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Ik heb er ook last van, je hebt ups en downs. Het is een moeilijke fase van het leven en het hoort er bij sommige mensen eenmaal bij. Het is niet leuk en het is niet ‘normaal ‘. Maar misschien MOET je dit even hebben om sterker te worden. Je moet door blijven vechten en de wereld jou niet naar beneden laten halen. Ook al weet ik dat dit 3 jaar geleden is, maakt me niet uit. Misschien heb je er nog last van. Maar hey, jij kan dit!

Badge

het is het nooit waard het leven is een geschenk en jij zeker jij mag het vieren

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Je hoeft niet zo zeer depressie te hebben om suicidaal te zijn. Mensen zetten vaak niet lekker in je vel zitten neer als depressie. Depressie voelt anders dan het alleen niet meer zien zitten.

Ik heb sinds een jaar geleden soms depressieve periodes, maar mentale problemen heb ik al 4 jaar. Bij mentale problemen waarbij je niet goed in je vel zit, jezelf pijn doet of misschien suicidaal bent, voelen vaak als stressvolle tijden. Maar in mijn mening voelt depressie alsof de wereld even stil staat. Niets maakt meer uit, in de zin dat je problemen je ook niet meer uitmaken. Ik lig dan vooral veel in bed, je zit diep in de put maar op een manier dat je alsnog rust hebt, alsof je je verdriet accepteert, maar er niet zo zeer overheen bent. Mijn stem wordt vaak ook lager en ik voel een beetje emotieloos, want ik kan niet snel lachen, maar niet perse omdat ik te verdrietig ben. Mijn lichaam begeeft het fysiek ook. Heel snel vermoeid, slechte balans, zeer, in mijn botten en spieren. Ik heb dan niet zoveel eetlust en als ik eet voel ik me snel vol. 

Depressie is niet meteen zoals ik het heb ervaren. Maar depressie is ook geen woord voor leven met verdriet en problemen. Het is een werkelijke fase van mentale klachten waar je in kan komen te zitten als het op een bepaalde manier escaleert, afhankelijk van wie je bent, wat er gebeurt en hoe jij als persoon of lichaam dat aan kan. 

Dit wil niet zeggen dat je niet in een kut periode zit of een kut leven lijd. Zoals ik zei, zat ik al sinds 4 jaar geleden in de put, maar kwam ik sinds een jaar geleden pas symptomen van depressie tegemoet. Je hoeft geen depressie te hebben om “ genoeg” te zijn om als iemand met problemen en een slechte situatie beschouwd te worden. Als je wel voorbeelden van wat ik noemde bekend in de oren klinkt, kan het zeker zijn dat je depressieve klachten vertoond, als je dat graag wil weten. Weet wel dat het feit dat je onafhankelijk van of het depressie is of niet, het wat je omschrijft niet beter maakt. Als je jezelf in depressieve symptomen kan vinden, is dat natuurlijk niet leuk om te weten, maar erg veel veranderd dat de ramp niet van het feit dat je je ook (al ben je niet depressief) zo voelt. 
 

Hopelijk kan je hier iets mee

Reputatie 7
Badge +17

@Kamperfoelie6  wat mooi verwoord! Echt zo voelt dat voor mij ook. Goede omschrijving! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 1
Badge

Hey,

wat vervelend voor je,
ik denkt dat er best een kans bestaat dat jij een depressie hebt, kun je hier met iemand over praten?
een vriend(in) of je ouders? Je kunt dan bijvoorbeeld naar de huisarts gaan en je laten testen. (De testen op internet zijn niet betrouwbaar).
verder wil ik zeggen dat zelfmoord NOOIT een oplossing is. Echt niet!
en als je de nijging krijgt, denk dan aan jouw toekomst als je van je probleem af bent. Niemand weet wat het leven zich meebrengt alleen probeer je voortestellen dat je dan nooit meer kunt genieten van uitgaan met vrienden, droombaan, liefde, zon, lente bloemen, muziek en noem maar op. En bedenk hoe veel mensen jouw gaan missen. Je vriend(in)en en familie, (huisdier). Het is geen oplossing. Je bent sterk💪,

en over het *overgewicht*. Boeie? Overgewicht of niet. Ieder mens is mooi. En bovendien draait het om innerlijk, niet om uiterlijk. Je moet genieten van je leven. Afvallen en mooi zijn behoord daar niet toe.
ik ben van mening dat je maar een keer leeft en daar moet je van genieten. Doe wat je leuk vind. Je hoefd niet altijd naar je ouders te luisteren.

Maar meid, alsjeblieft! Maak je geen zorgen. Echt niet! Het leven kan ook heel leuk zijn! Maar alles lijkt een schaduw over zich te hebben door je depressie. Maar dat is niet zo. Er zit een schaduw over jouw heen die moet verjaagd worden!

groetjes Anoniem💖💖

Helemaal mee eens wat deze persoon zegt❤️

Ik had zelf ook zelfmoord neigingen en ben er nu deels over heen dus ik weet hoe je je voelt, je bent eigenlijk helemaal klaar met alles met het hele leven maar je kan het jezelf ook weer niets aan doen om zelfmoord te plegen en dat is maar beter zo want je hebt nog een heel leven voor je, ook al is dit een hele lastige tijd (en ook als je weer beter voelt kan het nog lastig zijn dat is bij mij zo) Maar plaese geef niet op je bent echt sterker dan dat je denkt. jij kan dit geloof in jezelf, ook al is dat f*cking lastig, je verdient het om gewoon te leven en uit eindelijk beetje bij beetje komt het goed en ga je je beter voelen.

succes en ik hoop dat je wat heb aan mijn reactie gr. Jona (niet echte naam!) 

PS.  Als je je slecht voelt kan je misschien deze dingen, doen dit helpt mij meestal:

  • een hobby of waar je vrolijk van wordt
  • een vriend(in) of familie appen/bellen 
  • een podcast luisteren
  • wandelen (met muziek)
  • een Spotify playlist maken
  • op pinterest dingen zoeken wat je intressant vind of gewoon leuke/grappige videos kijken
  • alles eruit huilen als het allemaal te veel is (met nummers waardoor je makkelijk gaat huilen)
  • Al je gedachten opschrijven op papier
  • gewoon dingen gaan doen, dus ga naar de stad of naar een feestje of naar de bioscoop of ga iets bakken ofzo.

:)

Reageer