Hallo!
Ik denk het wel: ik heb precies hetzelfde gehad, er is ee jongen bij mij in de klas die een beetje dik is DAT maakt opzich niet veel uit maar hij geeft ook vaak k*t reacties en een keer heeft hij gezegd dat mijn overgrootopa dood mocht gaan aan kankerš¤¬. Toen was ik Klaar met hem.
Eerst waren wij ook vrienden, nu niet meer. Hij heeft nu een clubje met zijn eigen vrienden dus mijn schuldgevoel is al veel minder geworden.
Ā
maar nu jij:
IK denk dat als jij geen vrienden met haar wil zijn dat je dat dan ook niet moet doen. Want als je dan tegen je zin in een vriendschap gaat behouden kan je die ander juist nog meer kwetsen als die daar achter komt. Ik zou sowieso naar je mentor gaan en daar zeggen dat je vriendin gepest word en dat jij zo'n beetje de enige bent die nog vrienden met haar wilde zijn. Dan kan je mentor misschien een gesprek met jullie klas aangaan zodat jouw vriendin misschien wat meer opgevangen word door jouw klas, zodat jouw schuldgevoel minder erg word.
Misschien heeft ze ook wel ergens last van, je zei net dat ze adhd heeft, dat kan ook een reden zijn misschien gaat het thuis wel minder goed of iets anders. Als dat zo is moet je misschien proberen dat uit haar los te krijgen want dan kun je je daar op aanpassen of snap je haar gedrag misschien
Ook komt het wel voor dat vrienden en vriendinnen uit elkaar groeien, dat gebeurd VEEL vaker dus dat is niet jouw schuld
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Ā
Succes en Groetjes van x_anoniem
Het is natuurlijk niet leuk voor haar dat je ineens bij andere mensen gaat zitten. ik heb zelf ADHD en k weet dat we heel impulsief zijn en vaak eerst doen voordat we nadenken over wat de gevolgen van dingen zijn die we doen. als jij haar op school ineens verteld dat je niet naast haar wil zitten snap ik dat ze dat niet helemaal begrijpt. ga een x buiten school mat haar afspreken of iets anders doen en vertel haar op een rustig moment hoe het zit en dat je haar niet wilt kwetsen maar dat je het niet fijn vind wat ze doet. kom ook met redenen waarom je niet meer naast haar wil zitten. maar het belangrijkste is om het dus op een rustig moment op een rustige plek waar jullie je allebei fijn voelen te vertellenĀ waarom en wat ze anders kan doen.
ik hoop dat dit heeft geholpenĀ
Ā
Groet Tieme