Skip to main content
Vraag

heb ik borderline??

• January 18, 2025
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Hoii! (M13) ik heb de laatste tijd (2 jaar) veel last van meerdere kenmerken van BPD. (Borderline personality disorder)

ik kan heel boos worden en daarna opeens heel erg spijt hebben. Ik heb een paar dagen geleden de vriendschap opgezegd met mijn ex beste vriendin. Haar ouders hadden gezegd dat ik hulp moest zoeken voor BPD. De vriendschap was eig gebroken door vooral mijn schuld. Ik ging veel bij haar venten en daar werd ze helemaal down van. En ik vind vriendschappen sws heel moeilijk door (denk ik) BPD. Ik kan me bevoorbeeld eerst heel blij voelen en daarna heel leeg en stom. Ik ben ook heel clumsy, en volgens mij zijn al deze dingen signs van BPD... dussssss ja

en oh ja ik mis mijn ex beste vriendin heel erg. Dit stuurde ik naar haar:     Ahhhhh *haar naam* het spijt me zo erg ik mis je echt heel erg en ik wil weer vrienden zijn en ik weer dat dat niet kan en dat voelt zo stom. En het stomste is dat het mijn eigen schuld is. Ik kijk de hele tijd op roblox of jij iets speelt, en dan wil ik je joinen maar dst kan niet en dat is ook mijn eigen schuld. Ik voel me ook zo schuldig tegenover jou want als ik niet zo slecht ben ik vriendschappen houden waren we sws nog vrienden en jij bent zo'n goede vriendin en ik niet. Ik zou het nog minder erg vinden als het jou schuld zou zijn want dan had ik het niet kunnen voorkomen maar dat is niet zo ofc. Also als je het nodig hebt, i still care about you ook als we niet meer praten en je bent echt een van de meest speciale mensen die ik ooit heb ontmoet. Als dit klinkt als een overtuiging om weer vrienden te worden, sorry ik bedoel dat niet zo ik wil gewoon even praten met iemand want ik voel me nu zo useless omdat ik niemand heb om tegen te praten

4 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 18, 2025

Zou best kunnen ja.. Je kunt best hulp zoeken, ik ken zelf te weinig van bpd om hier echt een nuttig antwoord op te kunnen geven.

Wel een heel mooi bericht naar je vriendin! 

Liefs 

Silence

ikbengwnlekkerannoniem
Forum|alt.badge.img

Hee ik zie dat er nog maar weinig reacties zijn en ik wou effe zeggen dat dit precies is wat er bij mij ook gebeurde (ik heb bpd), ik vertelde een van mijn beste vrienden mijn problemen en toen zei ze dat ik een attention seeker was, en dit voelt altijd als jouw fout, maar het komt altijd van beide kanten geloof me!

Ik heb toen een hevige ruzie gehad over whatsapp (tip: als zoiets gebeurt, doe het nooit via sociale media, loop naar ze toe op school of zorg ervoor dat je er met elkaar irl over kan praten, dit was de fout die ik was begaan dus let daar op pls) en echt heftig heftig want ik begon te shaken en ik was van plan alles te beeindigen.

Maar nu 2 jaar later zit ik opniew met haar in de klas en praten we gewoon weer met elkaar, we zijn geen vrienden maar we doen nog wel normaal tegen elkaar.  Terwijl ik 2 jaar terug haar zat te smeken me te vergeven. Mijn advies is zoek een therapeut die jou begrijpt, das echt heel belangrijk! ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad en ik hoop dat je nog veel nieuwe beste vrienden zult krijgen!

( deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon, we verwijderen details over zelfdoding omdat dat voor anderen triggerend of choquerend kan zijn , regel 6 )

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 5, 2025

Ik heb ook borderline! Het is maar 3 maanden bekend dat ik het heb en daarvoor wist ik niet wat me soms bezielde. In de eerste maand durfde ik het aan niemand te vertellen en praatte ik er alleen met mn therapeut over, dat hielp wel. Maar ik heb het nu wel aan 2 hele goede vrienden verteld die ik echt kan vertrouwen. Ze begrijpen me ook en luisteren als ik iets te vertellen heb, dit hielp zo veel! Ze snappen het ook als ik dan ineens verdrietig of boos wordt, wat ik ook wel fijn vind. Eerst deed ik mezelf ook wel eens pijn wat nu ook niet meer gebeurd. Tip: Vertel het aan iemand die je echt vertrouwd en doe het irl zoals ikbengwnlekkeranoniem al zei.  

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 5, 2025

Hee ik zie dat er nog maar weinig reacties zijn en ik wou effe zeggen dat dit precies is wat er bij mij ook gebeurde (ik heb bpd), ik vertelde een van mijn beste vrienden mijn problemen en toen zei ze dat ik een attention seeker was, en dit voelt altijd als jouw fout, maar het komt altijd van beide kanten geloof me!

Ik heb toen een hevige ruzie gehad over whatsapp (tip: als zoiets gebeurt, doe het nooit via sociale media, loop naar ze toe op school of zorg ervoor dat je er met elkaar irl over kan praten, dit was de fout die ik was begaan dus let daar op pls) en echt heftig heftig want ik begon te shaken en ik was van plan alles te beeindigen.

Maar nu 2 jaar later zit ik opniew met haar in de klas en praten we gewoon weer met elkaar, we zijn geen vrienden maar we doen nog wel normaal tegen elkaar.  Terwijl ik 2 jaar terug haar zat te smeken me te vergeven. Mijn advies is zoek een therapeut die jou begrijpt, das echt heel belangrijk! ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad en ik hoop dat je nog veel nieuwe beste vrienden zult krijgen!

( deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon, we verwijderen details over zelfdoding omdat dat voor anderen triggerend of choquerend kan zijn , regel 6 )

Ik heb ook een ruzie gehad met een vriend van me, hij wist toen gelukkig al dat ik BPD had. Het was wel een heftige ruzie en ik was ook van plan om het te stoppen. Later appte hij mij van: hé sorry voor de ruzie, ik schrok alleen een beetje van je reactie!

We hebben er later over kunnen praten en zijn nu weer gwn vrienden.