Vraag

Heb ik borderline?

  • 17 October 2019
  • 1 reactie
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, beetje raare vraag misschien maar kan het dat ik borderline heb? Ik heb online wat informatie gevonden maar ik zou het fijn vinden als iemand het misschien een beetje uit kan leggen. Niemand heeft mij verteld dat ik dit eventueel zou kunnen hebben (ik zit ook niet bij een psygoloog want dat wil ik niet) maar ik las in boeken en online wat sommige sympthone zijn en die lijken op hoe ik me voel. Dus zou iemand misschien uit kunnen leggen wat het een beetje inhoud? En zo ja wat ik er dan mee moet doen? Groetjes Kitty


1 reactie

Hey Kitty

 

Borderline is een persoonlijkheidsstoornis. Deze wordt gekenmerkt door erg plotselinge stemmingswisselingen, het zien van de wereld in zwart-wit, goed of slecht, en een laag zelfvertrouwen. Je zou dit hier kunnen nalezen, hoewel borderline zich in elk op een verschillende manier kan tonen. 

 

Als je vermoedt borderline te hebben, lijkt het me verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan. Deze zou je kunnen doorverwijzen naar een psycholoog. Wat is de reden dat je niet naar een psycholoog zou willen? Een psycholoog zou een diagnose kunnen stellen, en je leren hoe om te gaan met die eventuele diagnose. 

 

Groetjes

Kenshin

Reageer