Vraag

heb ik autisme? en wat is het eigenlijk??

  • 19 October 2023
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

heyyyy!! her word vaak tegen mij gezegd dat ik autisme heb (niet op een aardige manier) bijf als ik niet met een blauwe pen in een schrift wil schrijfen maar dat komt omdat ik altijd met zwart er in schrijf dat is toch gwn logisch?? of als ik niet basketbal wil spelen omdat er geen basket is maar ff serieus dat kan toch gwn nie? of toen ik erg boos werd toen er iemand een stipje in mijn boek zette en ja het was een klijn stipje maar het hoorde er niet!! ik weet zelf niet presies wat autisme is maar mijn moeder zij dat je dan vaak sarcasme en grappen niet begrijpt toen ik zij ā€œoh maar daar heb ik geen last vanā€ begonnen ze kei hard te laggen.

heb ik autisme??


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb autisme dus hier zijn een paar vragen voor je:

kan je je goed in de ander verplaatsen?

Zit je hoofd weleens vol?Ā 

Begrijp je vaak informatie verkeerd?

Luister je soms helemaal niet naar een uitleg terwijl dat wel moet? (Per ongelijk dan)

Word je snel afgeleid?

Ā 

Ik kijk dan wel of je het hebt als je het ingevuld heb. (Nee, ik wil geen expert er in zijn dus volgensmij overtreed ik geen regel)

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb autisme dus hier zijn een paar vragen voor je:

kan je je goed in de ander verplaatsen? jap

Zit je hoofd weleens vol?Ā  ja te vaakĀ 

Begrijp je vaak informatie verkeerd? somsĀ 

Luister je soms helemaal niet naar een uitleg terwijl dat wel moet? (Per ongelijk dan) ja..

Word je snel afgeleid? te vaakĀ 

Ā 

Ik kijk dan wel of je het hebt als je het ingevuld heb. (Nee, ik wil geen expert er in zijn dus volgensmij overtreed ik geen regel)

Ā 

Reputatie 4
Badge

Hoi! Best wel vervelend dat mensen vaak op eenĀ onaardige manier tegen je zeggen dat je outisme hebt. Ik heb zelf geen outisme maar mijn neef en broer wel,als je veel problemen thuis en op school ervaar (Je vindt bijvoorbeeld veranderingen vervelen en kan er moeilijk mee omgaan) kan je meschien als je dat wilt aan je ouders vragen of ze je willen laten testen ,als je dan outisme hebt kan je hulp krijgen met je problemen en bij sommigen pretparken mag je rijen overslaan šŸ™‚omdat de prikkels te veel zijnĀ Ā . Je kan ook een online test doen of symtomen van outismeĀ  op zoekenĀ 

Ā 

Doei!

Ā 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb autisme dus hier zijn een paar vragen voor je:

kan je je goed in de ander verplaatsen? jap

Zit je hoofd weleens vol?Ā  ja te vaakĀ 

Begrijp je vaak informatie verkeerd? somsĀ 

Luister je soms helemaal niet naar een uitleg terwijl dat wel moet? (Per ongelijk dan) ja..

Word je snel afgeleid? te vaakĀ 

Ā 

Ik kijk dan wel of je het hebt als je het ingevuld heb. (Nee, ik wil geen expert er in zijn dus volgensmij overtreed ik geen regel)

Ā 

Waarschijnlijk heb je het. Er word gezegd dat je je slecht in de ander kan verplaatsen, maar ik heb het en ik kan dat juist. Maar zoals @Iemand1011Ā zegt, kun je vragen om je te laten testenĀ 

Groetjes, mij @AnoniemxvĀ 

Reputatie 1
Badge

Heyy!

Ik haaaaat het als mensen ā€˜autismeā€™ gebruiken als een scheldwoord. Of sws in negatieve zin. Naar voor je.

Dat ter zijde, ik heb het zelf ook.

Het kan heel vervelend zijn en tegen je werken, maar er zitten ook fijne kanten aan!! Zo kun je in de meeste gevallen veel beter in de hyperfocus dan anderen, begrijp je ingewikkelde dingen die anderen pas begrijpen na een aantal jaar studeren en ben je vaak creatief.

vervelende dingen zijn dat je bijvoorbeeld snel overprikkeld kunt raken en moet bijkomen van dagelijkse dingen, dat dingen je veel moeite kosten, bijvoorbeeld een gesprek met iemand voeren. Dichtklappen is ook een voorbeeld. Spanning en stress om naar school te gaan of angsten om dingen te doen die anderen heel makkelijk lijken te doen.Ā 
Een heleboel meer, natuurlijk. En autisme is voor iedereen anders.

wat anoniemxv ook al zegt is dat mensen vaak zeggen dat ā€˜autistenā€™ geen empathie hebben, en dat is bij mij ook zeker niet het gevalā€¦. Dus

nou succesšŸ¤ en als je het zeker wil weten, een test heeft voor- en zeker ook nadelenā€¦ goed nadenken!

liefs

Reageer