Skip to main content

Hallo allemaal ik ben een meisje ik ben 14 ik ben ongeveer 1m59 en ik weeg 44,1 zelf vind ik dit te veel ik probeer af te vallen door in de ochtend niks te eten (wat meestal niet lukt) en ik probeer op school niks te eten (dat lukt wel) bij het avondeten moet ik wel mee eten anders valt het teveel op. Ik voel me zo onzeker elke keer als ik moet omkleden bij gym ik wil gewoon mooi dun zijn. Een vriendin van school is erachter gekomen dat ik moeite heb met eten en van haar moet ik naar onze mentor gaan. Gisteren moest onze hele klas en soort vragenlijst invullen en er was ook een vraag en dat was: heb je iets waarvan je mentor moet weten dat je iets hebt ofzoiets was het ik weet het niet meer zeker maar die vriendin van me heeft me dus een beetje gedwongen om ja aan te kruisen omdat ze zich zorgen maakt ze bedoelt het natuurlijk goed alleen ik heb wel spijt dat ik het heb aangekruist. Waarschijnlijk moet ik dan binnenkort op mentorgesprek. Ze zij wel dat ze mee wou gaan alleen ik vind het alsnog harstikke eng. Ik moet gewoon afvallen anders wordt ik toch te dik.  Tips om snel af te vallen zijn welkom en weten jullie of ik het tegen mijn mentor moet vertellen of juist niet ?

Oké, je zit best in een lastige situatie. Maar nu moet je even heel goed naar mij luisteren. 

Je moet niet willen afvallen op een jonge leeftijd. In de puberteit is het heel normaal om iets gezetter te zijn. Ook na je puberteit is het niet gek om wat dikker te zijn. Dit is puur de bouw die je hebt geërfd van je ouders. Je kan hier niet zoveel aan veranderen in de meeste gevallen. 

Niet eten is nooit de goede oplossing! Als je wil afvallen (wat je echt niet moet doen op een jonge leeftijd) is het belangrijk dat je een steady en gezond etensschema aanhoudt en regelmatig beweegt. Dan blijf je gezond, dat is veel belangrijker dan hoe je eruit ziet. Vooral ontbijten is zoo belangrijk, je hebt echt energie nodig voor de rest van de dag! 

Ga alsjeblieft op gesprek bij je mentor en neem eventueel een vriend(in) mee waar je je comfortabel bij voelt. Je moet haar precies vertellen wat er aan de hand is, want ik denk dat je misschien wel hulp nodig hebt. De gevaren van een eetstoornis zijn onderschat!

Ik weet natuurlijk niet in wat voor situatie je zit, maar ik zou ook met je ouders gaan praten, want ze moeten jou kunnen steunen hierin.

 

Pls, stop niet met eten, het is het niet waard. Zoek hulp! <3

Succes en sterkte! x


Het lijkt een klein beetje op anorexia omdat je maaltijden overslaat, maar misschien helpt deze site je verder: Ik heb anorexia | Thuisarts.nl. Maar sowieso moet je zelf kiezen of je het aan je mentor wil vertellen.

Met afvallen heb ik geen ervaring dus daar kan ik je niet mee helpen. 

Succes


@Cody Heyy dankjewel voor dit lieve bericht ik ga hulp zoeken bij mn mentor ik ben heel erg zenuwachtig maarja :)

 

 

-onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-


onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

@It's me again 

heyy alsnog bedankt en bedankt voor de website :)


Heyy dankjewel voor dit lieve bericht ik ga hulp zoeken bij mn mentor ik ben heel erg zenuwachtig maarja :)

Heel stoer van je! Heel veel succes <3


Heel stoer van je! Heel veel succes <3

Dankjee <33


Reageer