Vraag

Heb ik ADHD?

  • 28 January 2021
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Badge

Hoii! Ik heb dus al sinds mijn 7e dat ik van mezelf denk dat ik ADHD heb. Ik heb last van woedaanvallen, flashbacks om dingen die mensen tegen mij gezegt hebben, hyperactiviteit (niet stillen kunnen zitten, op random dingen klimmen, friemelen, op dingen tikken) en impulsiviteit (woedeaanvallen, opeens emotionele momenten op random momenten, schelden met dingen waarmee ik niet wil schelden, dingen eruit flappen) En ik schaam me een soort om dit tegen mijn ouders te zeggen, want ik denk dat ze me niet geloven. ik had het toen ik 8 was tegen mijn moeder ookal verteld dat ik dacht dat ik adhd had maar toen zei ze dat dat waarschijnlijk niet zo was. Ik heb een online test gedaan en daarin kwam uit dat ik 80% van de 100% ADHD had, nu weet ik niet of ik die tets kan vertrouwen of niet. Maar ik wil graag met mensen hierover praten… Heeft iemand advies? 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ha,

Wat vervelend dat je hier al zo lang over zit! je had hier met vertrouwens personen over moeten praten!

Maar goed daar heb je nu ook niet heel veel meer aan. Ik zou als ik jou was met iemand hier over praten die je vertrouwd misschien kunnen die met je ouders over praten! Of probeer zelf met je ouders er over probeer het gewoon! Je weet maar nooit! Doe het wel eerlijk vertel dan wel gelijk alles niet de helft!

Heeel veel su6!!!

Liefs Emma000

Reputatie 7
Badge +19

Heey

Ahh klinkt vervelend.

Het zou zomaar kunnen dat je ADHD hebt. Maar via internet is dit lastig te constateren, zon test is ook maar een indicatie. Je gaf aan dat je je schaamt om met je ouders te praten omdat je bang bent dat  ze je niet gaan geloven. Dat is vervelend. Maar het klinkt wel alsof je er erg mee zit. Dus misschien is het toch handig om het met iemand te bespreken. Je kunt ook gewoon tegen je ouders zeggen waar je last van hebt, zonder dat je zegt dat je denkt dat het ADHD is. Je kunt er ook met iemand anders over praten: je mentor, een andere docent, een familielid, etc.  Ook zou je naar de huisarts kunnen gaan, hij/zij kan je misschien helpen en je doorverwijzen naar andere proffesionele  hulp. Het hoeft niet perse te gaan om het label ADHD, maar om de dingen waar je last van hebt (ookal zal het handig zijn als je weet waar het vandaan komt).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.

 

joeeeee

Reageer