Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik heb dus echt vaak dat ik gwn alles vergeet enz. Nu denk ik dat ik ADD heb want ik heb gwn alle symptomen ervan. Het zou ook kunnen dat het door mn Epilepsie komt want dat heb ik ook .De symptomen van ADD zijn:

• bent snel afgeleid
  • hebt moeite met het afmaken van dingen
  • gaat heel makkelijk over van de ene op de andere activiteit
  • hebt geen overzicht over hoofd- en bijzaken
  • kunt slecht plannen, organiseren en kiezen
  • kunt niet lang lezen
  • kunt alleen op iets concentreren als je het onderwerp erg interessant vindt
  • hebt moeite met luisteren. De informatie lijkt niet tot je door te dringen
  • hebt moeite met het invullen van formulieren, met het begrijpen van instructies en het onthouden daarvan
  • bent vergeetachtig
  • bent vaak dingen kwijt
  • bent chaotisch

Nou dit heb ik dus bijna allemaal en ik weet niet waarom. Het is ook echt vervelend. Ik zal ff wat situaties noemen wanneer ik dit heb.

• Je loopt naar boven om iets te pakken en als je beneden bent heb je 3 dingen gepakt maar waar je voor ging weet je niet meer
  • Vergeten dat je naar een afspraak moet
  • Je maakt een huiswerk opdracht die je echt wel snapt maar doordat er in je hoofd gwn te veel dingen zitten en steeds nieuwe dingen bijkomen lukt de opdracht niet(je gaat zegmaar bv bij wiskunde goochelen met getallen) en lijkt het alsof je heel dom bent
  • Je weet nooit waar je iets hebt gelaten
  • Als ik mijn fiets parkeer op het schoolplein weet ik daarna niet meer waar die staat
  • Je leest iets en dan weet je eigenlijk daarna helemaal niet waar het over ging en moet je het dus helemaal opnieuw gaan lezen
  • Je kunt s'avonds niet slapen omdat er te veel dingen in je hoofd zitten waar je over piekert
  • Een heel lang verhaal vertellen om iets heel kleins te zegen, en meesten zeggen mensen daarna dan: wacht wat zei je? En moet je het dus weer opnieuw gaan vertellen…
  • Maar dat heb je dus ook andersom. Iemand vertelt je een verhaal maar je weet later helemaal niet meer wat diegene je vertelt heeft

Allemaal dat soort dingen en het is echt vervelend. Mensen begrijpen mij ook niet en dat is erg lastig. Sommige mensen denken dat ik het kan veranderen maar hoe graag ik het ook wil, ik kan het niet. Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit kan aanpakken, zorgen dat mensen mij begrijpen(Waaronder mijn ouders….) en kan weten of ik ADD heb?

Alvast bedankt!

Liefs van mij

ik kan je niet helpen of tips geven maar wel mijn ervaringen delen.

veel van wat jij zei herken ik ook bij mijzelf.

dat met je fiets heeft iedereen wel eens. bij mij op school heeft zowat iedereen het elke dag wel. je loopt 3 tot 5 minuten rond voor dat je eindelijk je fiets weer terug vind.

s’ avonds niet slapen hoeft er niet perse door te komen. je krijgt veel stress en veel dingen leunen op je schouders. 

je zegt dat je veel dingen vergeet. je loopt ergens heen om iets te doen, bent er en vergeet je plan, gaat terug, weet niet meer hoe je zat en zit nu de hele tijd niet meer goed.

ik geef later wel meer ervaringen maar het is nu 20 voor 11 s’ avonds. mijn moeder begint ook een beetje boos te worden dat ik nog op mijn laptop zit.

Reageer