Heb gestolen en voel me er schuldig over

  • 8 June 2018
  • 5 reacties
  • 581 Bekeken

Badge
Ik had al de kindertelefoon gechat maar het was 21uur dus ik Kon niet chatten.
Mijn verhaal is dus dat ik heb gestolen, iemand zag het en had het verteld, dus toen zijden we dat we niks hadden en gingen snel weg.
Ik Voel me zoooooooo naar echt ik wou echt zm plegen zit er al heel Lang Mee en kan er niet Dior slapen,
Btw we hadden 4 weekend geleden aan 72€ gestolen.
De medewerker keek ons fk raar aan en ze vertellde het aan Andere mw door.
Nu ben ik bang dat ze op de camera Beelden gaan kijken en als mijn Moeder er achter Komt Gaat ze zooooo boos worden!
Alsjeblieft help me???

5 reacties

Het is inderdaad niet goed van jou dat je hebt gestolen, en natuurlijk komt daardoor ook je schuldgevoel.
Laat dit een goede les voor jou zijn dat je nooit meer dingen mag stelen, anders krijg je weer dat rotte schuldgevoel en zoals ik heb gelezen in jouw bericht vond je het echt niet leuk. Wat de camerabeelden betreft: Het wordt een kwestie van afwachten of ze iets met de beelden gaan doen of niet. Maar hoogstwaarschijnlijk gaan ze het hierbij laten en gaan ze niet verder "onderzoek" doen via camerabeelden ofz.
Veel succes verder...
xxx
Dini
Bey
Ik vind het iig gezo d dat je je er slecht over voelt!
Wat je ook doet pleeg geen zelfmoord!! Gewoon niet doen!

Ik hoop echt dat je ervan geleerd hebt nu al?
Deed je het alleen?
Zo niet was het jouw idee of dat van een ander?
Heb dus mis verkeerde vrienden?

Het enige wat je nu kan doen is gewoon van jezelf weten dat je niet nog is dezelfde fout gaat maken. Het is al gebeurd dus er is weinig dat je daar aan ka. Doen
Je zou jezelf aan kunnen geven maar dat ga je diet doen denk ik. (dat snap ik ook wel)
Ja hopen dat je niet gepakt word en er voor zorgen dat dit niet nog is gebeurd

Iedereen maakt fouten in het leven de een iets groter dan de ander. Het is ook zeker niet zo dat alles nu voor altijd verpest is!
Alleen beloof jezelf en iedereen eigenlijk dat je het niet nog is doet en hou je daar dan ook aan.

Ik de k dat het hoe dan ook wel goed komt :D
Peace
Sportfreak
Hoi,

Je hebt nu twee keuzes:
1) Je schuldgevoel leren te verdragen.
2) Wat aan je schuldgevoel doen en eerlijk toegeven en teruggeven wat je hebt gestolen.

Aan optie 2 zitten consequenties, maar uiteindelijk heb je daar het meeste baadt bij. Ik kan je wel vertellen: iedereen waardeert eerlijkheid.

Je voelt je zo rot dat je zelfmoord wilt plegen. Dat is natuurlijk niet handig. Je zou dit rotgevoel namelijk weg kunnen nemen. Er zijn andere opties die geen zelfmoord omvatten. Ik zou een van de opties kiezen.

Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Volgens mij ben je enkel bang dat je moeder erachter komt en vindt je het daarom vervelend dat je hebt gestolen. De kans dat je moeder erachter komt is erg klein dus ik zou je daar niet druk om maken.
Daarnaast heb je inderdaad iets gedaan wat je niet hoort te doen, maar iedereen maakt fouten. Als je het voor jezelf accepteert en achter je laat zul je er ook geen last meer van hebben.
Het is wel erg extreem om zelfmoord te willen plegen omdat je iets gestolen hebt. Als je je er zo slecht over voelt, waarom breng je het dan niet eerlijk terug?

Je kunt het óf achter je laten en niet meer aan denken óf je brengt het terug. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik heb dat ook eens gehad. 4 jaar terug had ik in een kringloopwinkel een paar knopen gestolen. Ik weet, het is echt niks. Maar ik voelde me daar zo schuldig over en was zo bang dat iemand het zou zien op de camerabeelden. Sindsdien durf ik daar nooit meer te komen. ?

Als ik jou was zou ik niks zeggen ofzo, want je hebt nu wel geleerd dat stelen niet goed is. Dus dit was dan gewoon de eerste en laatste keer. ?

Reageer