Haat mezelf

  • 15 April 2024
  • 6 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi ik ben CuteFlower en ik haat mezelf. Ik ben depressief en ik doe ook aan zelfbeschadiging. Heb nog maar 3 littekens en wat wondjes, ik doe het met wat scherps of met mijn nagels. Mijn ouders begrijpen het niet en ze hebben me dan ook aangemeld voor Toptrack: Back To School. Dat betekend dat je een paar keer in de week naar een of ander gebouw gaat om te werken aan dat je weer naar school kan. Ik kan niet naar school omdat ik onwijs veel stress heb en ik word soms ook gepest. Ik kan ook niet naar school omdat ik een fobie heb voor overgeven en ziek zijn. Dan ben ik bang dat dat in de klas gebeurd. Ik kan niet eens één uur naar school.
 

Ten 2e heb ik ook een probleem en ik weet niet wat het is: Soms, als ik bijv naar een filmpje luister met een echo erin of ik sta te snel op. Dan heb ik een gevoel dat ik ga flauwvallen. Het voelt dan alsof je in een game zit en je poppetje (ik) gewoon bestuurd. En je ziet wel de stoeptegels, en je kat die voor je voeten loopt maar het komt dat allemaal niet binnen. Ik word dan ook misselijk en ik ga zweten en het is binnen een half uur al wel weer over. Maar dan krijg ik bijv ook paniekaanvallen enzo. Heeft iemand hetzelfde? Ik denk dat het gewoon aan een lage bloeddruk ligt maar ja. Ik weet het niet zeker. Ik slik nu dus ook ijzertabletjes. Als ik verdrietig ben zet ik gewoon een neplach op en soms trappen mijn ouders en mijn zus daar in alleen vaak hebben ze het in de gaten en worden ze boos of verdrietig waardoor ik me enorm schuldig voel en me ga beschadigen. Soms zijn die beschadigingen klein, soms groot. Ik ben er zeker niet verslaafd aan. Ik doe het alleen in uiterst geval. 

Ik weet niet waarom ik dit schreef maar ik hoop dat jullie misschien nog tips hebben ofzo want ik weet het niet meer. 

XXXX CuteFlower. 

Ps: Wat vinden jullie leuker: CuteFlower of LittleFlower?

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats geen triggerende content.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @CuteFlower ,

Wat heftig! Kan je er misschien met een docent over praten? Of is er iemand anders behalve je ouders waar je terecht kan?

Ben je al een keer naar de huisarts geweest voor het flauwvallen? Misschien kan je het daar met je ouders over hebben? Zomaar ijzertabletten slikken is niet zo verstandig en misschien is er iets heel anders!

Veel sterkte!

 

Ik vind CuteFlower leuker🙂

 

Reputatie 1
Badge

Haii Jesse, bedankt voor je tip. Nee ik kan er niet met een docent over praten. Die zeggen allemaal van: ‘Je moet je niet zo aanstellen en concentreer je nou gewoon op je huiswerk!’ heel irritant. 

Mijn vader was vroeger verpleegkundige dus weet hij wat te doen, maar bedankt dat je die tip gaf, misschien doe ik dat wel.

Nogmaals bedankt!

CuteFlower

Reputatie 7
Badge +5

Oh dat is echt raar!:( is er niet iemand anders waarmee je kan praten? Of een vertrouwenspersoon op school?

 

Ja ik zou zeker naar de huisarts voor dat flauwvallen! Ik had dat zelf ook en ik weet hoe vervelend het is🙂 Dus echt doen:) 

Reputatie 6

Hey,

Heftig! Als je het gevoel hebt dat je (bijna) flauwvalt nadat je te snel opstaat is volgens mij normaal, want dat hebben mijn broer en ik ook, ik denk de meeste mensen wel. Maar ik heb hier geen verstand van, dus misschien kun je het wel even checken.  

Zelfbeschadiging maakt niet uit hoe vaak je het doet of hoe diep, je hoort jezelf gewoon geen pijn te doen. Probeer je er al mee te stoppen? Anders kun je misschien ‘I am sober’ app of ‘calmharm’ proberen. Ik vind de eerste app beter dan de 2e. En in het topic hieronder staan nog alternatieve voor zelfbeschadiging. 

 

Zou je niet met je ouders kunnen overleggen voor een psycholoog of therapeut ofzo? En kun je erover praten met een mentor? Of andere familieleden (ooms, tantes, oma’s, opa’s etc)? 

Sterkte!

ps: ik vind CuteFlower ook leuker.

Reputatie 1
Badge

Hey! Bedankt voor alle tips, en fijn dat er ook iemand is die dat zelfde gevoel (dat van flauwvallen) als ik heeft.

Badge

Hallo!

Ik heb eerst wat vragen waar je over kunt nadenken in verband met het flauwvallen. Je hoeft hier natuurlijk niet op te antwoorden, maar misschien kan het voor jou interessant zijn om hierover na te denken, zodat je sneller een oplossing zou kunnen vinden. 

  • Eet je wel genoeg? Dit zou een voor de hand liggend probleem kunnen zijn. Het gebeurt wel vaker dat als het niet goed gaat, je minder gaat eten en dan kun je ook problemen krijgen zoals flauwvallen en duizeligheid. Ook door stress ga je denk ik meer calorieën verbranden.
  • Gaat het beter sinds je ijzertabletten slikt? Of niet? Als het niet helpt kun je dat best eens tegen je ouders zeggen. 
  • Het kan ook dat je gewoon te maken krijgt met heel erg veel stress en dat put je lichaam heel erg uit. Dat kan ook een mogelijke verklaring zijn voor het flauwvallen.

Neem voldoende rust op een dag. Begin met ademhalingsoefeningen. Dat lijkt misschien nogal dom ofzo, maar het geeft je wel echt rust en het vermindert de stress.

Ik denk dat het zou kunnen helpen om nog een vertrouwenspersoon te zoeken buiten je ouders. Ik weet niet hoe goed dat mogelijk is, maar als je dat kunt, is het het beste dat je dit nog tegen iemand vertelt.

Over zelfbeschadiging: het is erg belangrijk dat je begrijpt dat het echt geen nut heeft en dat het veel meer nadelen dan voordelen heeft, daarom is het erg belangrijk om te proberen te stoppen met zelfbeschadiging. Je zou een kalender kunnen bijhouden en jezelf een beloning geven per dag dat je jezelf niet verwond. Je zou een soort ‘streak’ kunnen bijhouden en als je je opnieuw verwond, verlies je die streak. Dan moet je toch elke keer iets opgeven voordat je het doet.

 

Ps: Ik vind CuteFlower leuker.

 

xxx Salaam

Reageer