Haat in de klas; wiens schuld is het nou?

  • 5 November 2019
  • 0 reacties
  • 40 Bekeken

Badge

Hey iedereen,

Ik weet niet of iemand dit ooit gaat lezen, maar ik wou toch even mijn verhaal kwijt. Het zit dus zo:

Ik zit in een vriendengroepje, dat eerst “de 6” werd genoemd maar het is intussen “de 5” geworden. We hadden in de brugklas een verhaal gemaakt over mensen uit de klas. Dit was echter puur fictie en we hadden elke random naam kunnen gebruiken. Dom van ons dus dat we namen van mensen uit de klas hadden gebruikt.

Er waren een paar mensen achter het “Drama”, zoals we het verhaal noemden, gekomen en ze vonden het niet leuk dat hun namen er in gebruikt werden. Ze vroegen ons toen ook om te stoppen. We zijn voor een tijd ook gestopt. Nu is echter het probleem dat een paar mensen alsnog een paar verhalen hebben geschreven.

In de tweede hebben we weer heisa gehad over dit verhaal, en daarna zijn we ook hiermee gestopt. De klas wist echter niet wat er precies in stond.

Nu, een jaar later, is er een deel van dit verhaal in de groepsapp gezet. Dit heeft een van ons geschreven toen hij/zij/het nogal boos was op een nieuw meisje in onze klas (die dus in de 2e bij onze klas kwam). Iemand die ook heeft meegeschreven maar niet in onze vriendengroep zit, heeft nu een kopie gemaakt en dat met de rest van de klas gedeeld. Het originele document hebben we echter verwijderd om nog meer gedoe te voorkomen.

Ons hele groepje wordt nu dus hiervan beschuldigd, terwijl maar 1 iemand het heeft geschreven. We weten zelf niet wie dit heeft gedaan, aangezien het document al verwijderd werd voordat we in de bewerkhistorie konden kijken. Dit hebben we al meerdere malen aan de klas verteld, maar ze willen niet luisteren en haten ons dus nu.

Wij 4 (De 5e van ons zit in een andere klas) worden dus gehaat door onze klas terwijl maar 1 van ons het geschreven is. Doordat we hebben gezegd dat we niet weten wie dit is (wat trouwens ook echt waar is), denken ze nu dus dat we het met z’n allen hebben geschreven.

De sfeer in de klas was hiervoor al niet zo goed en nu al helemaal niet. Het is nu dus best logisch dat we morgen een gesprek hebben met de teamleider van HAVO/VWO 1 t/m 3. Ik denk echter dat een gesprek niet heel veel gaat helpen, omdat niemand van de klas dit gaat vergeten.

Ik zit er zelf een beetje middenin, in de brugklas heb ik een paar spellingsfouten verbeterd en daarna heb ik het document nooit meer geopend. In de groepsapp van onze klas werden echter nogal nare berichten gestuurd. De klas wilt nu dus dat we onze excuses aanbieden. De rest van “de 5” heeft dit al gedaan, waardoor er extra haat op mij is. Maar ik wil niet mijn excuses aanbieden voor iets wat ik niet gedaan heb. Excuses aanbieden betekent namelijk dat je de schuld op je neemt, en ik ga niet de schuld op me nemen sinds ik zelf ook al genoeg problemen heb.

Nu heb ik dus de vraag: wat zouden jullie doen als jullie in deze situatie zouden zitten? Want ik weet het echt even niet meer.

​​​​​​​~Zepphir


0 reacties

Geen reactie

Reageer