Skip to main content
Vraag

gzz intake gesprek

• January 12, 2025
  • 6 reacties
  • 44 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb binnenkort een gesprek bij gzz,en daarvoor moest ik en mijn ouders zo'n vragenlijstje invullen.

Dat heb ik gedaan maar niet gestuurd omdat ik de vragen best wel erg persoonlijk vind en ik echt absoluut niet wil dat iemand die ik niet ken (ik mag geeneens de voornaam weten) dat soort dingen over mij weet.

Ik heb namelijk nogal veel slechte ervaringen met vooroordelen vooral van professionele mentale gezondheid mensen.

Nou heb ik aan mijn ouders  verteld dat ik niet wil dat zij hun vragenlijst opsturen omdat ik dat niet fijn vindt, daar hadden ze daar ja opgezet, nou kwam net mijn moeder met de mededeling:' we gaan gewoon die vragenlijst maken en opsturen, alleen dan kunnen ze ons  helpen.'

En ja, ik weet dat het professionals zijn die alles al gezien hebben, maar ik heb niet te veel vertrouwen in de wereld, ik had eindelijk genoeg vertrouwen in mijn ouders om ze wat dingetjes te vertellen vertellen de het eerst aan DE HELE familie, en dan verlullen ze het nog verder aan iedereen die het maar wil weten.

Weet iemand of ik dit kan tegenhouden want dit kan ik echt niet aan, om dit moment denk ik eraan om zelfmoord te plegen want dit durf ik niet.

6 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 12, 2025

Snap dat dit een lastige afweging is. Zoals je ouders zeggen kunnen ze je het beste helpen als je dat wel invult maar ik snap dat je soms geen vertrouwen hebt in professionals. Wat stom dat je ouders dat doorvertellen! Weten ze dat dat je dat helemaal niet fijn vindt? 

Wat raar dat je niet eens een voornaam weet, weet je waarom dit zo is?

Liefs 

Anoniem789 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • January 12, 2025

Ik heb mijn moeder vertelt dat ik het niet wil, en ook duidelijk vertelt en uitgelegd waarom.

Ze zegt zelf dat ze voornaam niet weet, ik heb daar mijn twijfels bij omdat dat me nogal onlogisch lijkt.

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 12, 2025

Misschien moet je eerst die vragenlijst invullen en dan gaan ze kijken wie het best bij je past? Daarom misschien dat je moeder ook nog geen naam heeft. 

Liefs 

Anoniem789 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • January 12, 2025

Ik hoop het, maar mijn moeder Zij al dat het twee mensen waren.

Ik heb het vermoeden dat eentje degene is die mij gaat begeleiden en de andere als een soort Baas van de ander bij het intake gesprek is.

Ik heb dit soort dingen wel eens eerder gehad en vaak als het met twee mensen is zo inelkaar steekt

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • January 12, 2025

Hi ​@lievergeennaam ,

Wat goed dat je dit hier verteld! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.  Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Fleur

De Kindertelefoon 

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 12, 2025

Ja inderdaad vaak is dat zo, bij mij heet die 2de persoon dan mijn supervisor (srry als ik het fout schrijf). Misschien daarom dat je moeder denkt dat het 2 mensen zijn? 

Kun je je bezorgdheid delen met je moeder hierover dat je betwijfelt dat zij wel een naam weet?

Liefs 

Anoniem789