Vraag

gymlessen

  • 1 June 2021
  • 5 reacties
  • 128 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hai, ik wil even wat delen. 
Ik heb gym altijd al gehaat. Dat begon in de brugklas. Ik had echt een rotklas en ik had het idee dat iedereen op me ging letten. Daardoor ben ik een soort angst gaan ontwikkelen. Nu zit ik in de tweede en krijg ik de hele tijd opmerkingen naar mijn hoofd van ‘je kan dit niet je kan dat niet’ en dat vind ik lastig. Ik heb binnenkort piepjestest, en normaal kwam ik tot trap 4.5 dit is natuurlijk nooit genoeg en iedereen gaat me uitlachen want iedereen uit mijn klas is super sportief en ik niet. 
heeft iemand tips?


5 reacties

Zoals je zelf al een beetje aangeeft, is het erg afhankelijk van je klas. In onze klas is het bijvoorbeeld snel goed, als iemand gwn z'n best doet en leuk meedoet aan het spel, zal je niemand horen klagen. Maar blijkbaar is jouw klas helaas wat negatiever ingesteld. Misschien is het een idee om bij je gymdocent of mentor aan te geven dat de sfeer in de gymlessen echt niet ok is. Wellicht kunnen zij hier nog wat aan veranderen. 

Reputatie 1
Badge

Hoi ja.ne

Ik kan begrijpen dat je gym niet leuk vindt (ik vind het ook een vervelend vak. Met gym gaat het er vooral over of je goed je best doet en niet hoe goed je bent. En buiten dat is het schooljaar bijna voorbij en zijn je klasgenoten dus ook weg. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je rot voelt op school. Ik snap dat dit moeilijk is maar het beste is toch om er over te praten. Dit kan je doen met je mentor, vriend, of ouders. En je hoeft natuurlijk niet met de deur in huis te vallen, je kan bijv gewoon beginnen met: wat vind jij van gym? En rustig opbouwen naar dat je je rot voelt bij gym. 
 

succes 

 

Anoniempje2

Ik herken dit ook heel erg, als ik jou was zou ik naar de docent gaan na het eind van de les.

Reputatie 4
Badge +3

Ik denkt niet dat ze je gaan uit lachen,  maar het lijkt mij verstandig om het te bespreken met je docent van gym, of als je daar mee niet kan praten je mentor,  en als dat niet kan je ouders. Michin kunnen ze er iets aan doen. Zo als dat je het en andere keer allen mag doen of dat je het niet hoeft. Ik heb het ook bij mij gaat het iets beter door dat ik halve klassen heb, en we gymen buiten door de examens,  dus geen gekke spelletjes.  Ik begijp je echt. Ik kan het ook niet en ik ben onzeker over vanalles.  ik heb geen betere manierdan wat er boven staat.  Hoop dat je er wat aan hebt.

Heyy

 

Je zegt het zelf ook een beetje, maar dit ligt blijkbaar aan de klas waar je in zit.

 

Ik denk dat het goed is om hier met je gymdocent of mentor over te gaan praten. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij je zo negatief voelt tijdens gym omdat anderen nare opmerkingen over je maken. Er zijn dan denk ik wel dingen mogelijk zodat jij je prettiger voelt tijdens gym / de piepjestest en dan is de docent ook op de hoogte van hoe jij je voelt bij gym zodat ze er op kan letten. Je kan natuurlijk ook altijd met je ouders praten over de problemen die jij met gym ervaart.

 

Verder wil ik ook nog even zeggen dat het natuurlijk niet zo is dat jij slecht bent in gym omdat iedereen dat zegt. Jij doet wat je kan en dat is goed genoeg💪
 

Groetjes van mij!

Reageer