Vraag

gym op school

  • 4 April 2021
  • 5 reacties
  • 367 Bekeken

Badge

Hoi, Ben een meisje van 14 en ik haat LO (gym). Het is niet zo dat ik niet van sporten hou want ik doe aan turnen, hardlopen en ik doe nog meer dingen. Het is alleen dat ik school gym haat. Ik weet niet precies de reden maar ik denk het meeste door de mensen daar. Ik ben namelijk niet zo goed in balsport en elke keer als ik iets fout doe wordt er geschreeuwd of uitgelachen. De leraar maakt me vaak ook belachelijk. sommige zeggen “laat het los”, “kom er over heen”. Maar dat kan ik niet. Ik zit hier al 2 jaar mee, en heb het net aan mijn vader vertelt. Hij zegt dat hij het begrijpt maar hij kan er niks aan doen. En dat snap ik ook, maar ik wil gewoon echt niet gymmen. Ik zit er al 2 dagen van tevoren aan te denken met buikpijn en hoofdpijn. Ik weet niet wat ik er aan kan doen. Heeft iemand tips?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Bespreek het met je mentor. Hij/zij kan jou daarbij helpen. Als je dat niet durft kan je ook vragen naar de vertrouwenspersoon op jouw school.

Badge

Ik ben ook niet de grootste fan van gym. Zeker niet met ballen. Als ze je uitlachen negeren maar als dat niet lukt. Gewoon mee lachen. Hun gelijk geven dan laten ze je ook met rust. Waarom pesten of plagen als die gene er mee eens is  ?

Reputatie 7
Badge +18

Hoi ik las dit en ik heb hier zelf ook last van. Hoe heb je dit aangepakt of hoe is het opgelost? Althans àls het is opgelost voor je ? Ik wil dit ook een keer gaan oppakken :)

Groetjes Julian X

Reputatie 3
Badge

ik zou het bespreken met een volwassene van je school die je echt vertrouwd en die er misschien iets aan kan doen of met je lo docent

 

veel succ6 nog met lo!!

Reputatie 4
Badge +1

heyhey

 

je kan naar je mentor of mentrix gaan en dit vertellen. die kan je wellicht verder helpen met je situatie

 

ik denk niet dat je er veel aan kan doen dat je moet gymen. je kan natuurlijk niet zomaar stoppen met een verplicht vak van school.. maar als je je mentor vraagt voor een alternatief kan er misschien nog n goede oplossing komen

 

grtzz

Reageer