Vraag

Gym faalangst

  • 28 November 2019
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik heb elke vrijdag de laatste 2 uren gym. We gaan dus waarschijnlijk turnen. Er zijn ongeveer 3 redenen wrm ik niet durf te gymmen:

- Heb gwn een hele angst ontwikkeld.

- Mn hele klas lacht me uit als ik 1 ding verkeerd doe.

- Elke keer wanneer ik het wel probeer faal ik keihard, waardoor ik t daarna gewoon nooit meer doe…

Hoe kan ik dit stoppen of hoe kan ik hier mee omgaan?

En ja ik heb t al tegen mn gymdocent + mentor besproken en die nemen t letterlijk niet srs.

Alvast bedankt...


4 reacties

hoii, wat naar voor je… ik ga je nu advies geven waaraan ik denk dat je er wat aan hebt. ik heb orecies deze situatie gehad. dat je gymdocent en je mentor jou niet serieus nemen is al erg genoeg maar het onbegrip en de angst voelen is het ergst. ga anders naar je ouders of naar een leraar waarbij jij je op je gemak voelt! een vertrouwenspersoon  , hij of zij kan je in vertrouwen nemen en je verhaal kwijt doen. jij hebt zulke hoge angst dat je niet zomaar 123 kan weghalen. mijn mening is dan ook dat je gewoon niet meedoet met dat onderdeel. en als je moet ga je naar een directeur of iemand die hoger opstaat, dit klinkt als opgeven en het niet proberen maar dat is het niet. zolang jou angst nog zo hoog is word het alleen maar erger. probeer er met iemand anders over te praten!!  en je bent al sterk genoeg dat je naar je docenten bent toegegaan daar mag je best heel erg trots op zijn<3<3<3

 

 

 

-tirza:smiley:

@tirzaaxx Heel erg bedankt... Ik heb morgen gym en kben blij dat jij me wel snapt. Iedereen denkt dat k overdrijf tijdens gym, maar dat is srs niet zo... Ik heb eerlijk gezegd niemand om mee te praten

Andere mensen snappen het niet en het is ook niet erg. Je hoeft je niet te schamen! Hoe ging het?  Ik hoop dat het goed ging. En je stelt je niet aan het is jou angst en dat moeten anderen proberen te begrijpen.  Ik begrijp je ik heb precies deze situatie gehad, ik hoop dat het oké met je gaat. Laat je 't weten? 

 

-Tirza! 

Hallo Intromary :)

Ik zou het eens vertellen, ik durf bijna niks bij gym. Ik durf niet eens 4 treden op zon ladderding waar je soms op moet klimmen tijdens gym dus het is vrij normaal. Ze moeten het maar respecteren want niet iedereen heeft 0 angsten. Wel vervelend dat de gymdocent en je mentor het niet serieus nemen want ze zijn er toch voor om te zorgen dat iedereen zich fijn voelt op school.

-Dr8gon99

Reageer