Vraag

gw kut voelen

  • 17 February 2023
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi ik ben een meisje van 12 jaar.

ik zit echt niet goed in mn vel, oke waar zal ik beginnen dus eerst ik heb echt maar 2 vrienden ofzo maar die hebben allebei al een “beste vriendin” dus ik spreek eigenlijk nooit echt af na school ofzo en ja ik ben dus ook best eenzaam ofz. Dan mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader heeft een nieuwe vriendin en ze bellen elke avond en het is zo kut. Mijn vader is de laatste tijd ook heel boos enzo en (voor geen reden eigenlijk miss door zijn werk ofzo) en dan gaat hij het op mij en mijn broertje afreageren en vaak gaat hij ons ook slaan en ja dat is echt pijnlijk:(( en ja ik weet niet ik heb het idee dat niemand echt iets om mij geeft ofzo😭 heeft iemand dit (of zoiets misschien ook ooit meegemaakt? Pls tips want ik trek het niet meer


5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

ik heb hetzelfde ben ook 12 en zit in dezelfde situatie met vrienden dan , eigenlijk heb ik geen echte tips maar ik probeer ze toch te geven

  • probeer er met iemand op school over te praten 
  • voor dat slaan kan je onder het begrip kindermishandeling naar de politie gaan

 

hoop dat je er toch iets aan hebt

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx        mij/famke

Reputatie 6
Badge +3

(Ik ben 13 en een jongen btw) Ja ik had vroeger ook maar een paar vrienden waarvan 1 echt raar was (er was niemand anders die vrienden met mij wilde zijn dus ik was alsnog vrienden met hem) en nog een andere jongen, hij was meer bevriend met mij en was ook niet zijn beste vrienden. ik zat zelfs in de pauze buiten op de grond tegen het hek aan tee zitten, de helle pauze lang, omdat ik niet geen zin had in mijn rare vriend en mijn andere vriend ging minder met mij om en ging heletijd voetballen (ik vond voetbal niet leuk en speelde ook nooit mee). dus was ook heel eenzaam enz. Nu is het wel al voorbij nu ik op de middelbare school zit, omdat ik veel andere vrienden heb gemaakt.

Maar ik snap je heel goed, dit doet pijn en je voelt je heletijd eenzaam en je huilt de rest van de dag alleen.

En dat je vader je gewoon slaat is echt niet oke, ik denk hij is boos omdat jij en je broertje het ‘bloed’ van je moeder hebben. En nu hij een andere vriendin heeft boeien julie niet echt meer voor hem.

Ik heb dit gevonden op internet:

(bron: kinderrechten.nl/kinderrechten-vw/artikel-19-bescherming-tegen-geweld/#:~:text=Wat%20kinderen%20ook%20doen%2C%20ze,vernederen%2C%20treiteren%20of%20angst%20aanjagen.)

Wat kinderen ook doen, ze mogen dus nooit geslagen worden, omdat slaan iemand zijn waardigheid aantast.

Van psychische of emotionele kindermishandeling is sprake wanneer ouders of andere opvoeders het kind regelmatig uitschelden, vernederen, treiteren of angst aanjagen.

Dus wat jouw vader doet is absoluut verboden.

Wat ik ook heb gevonden op die site:

Iedereen die een vermoeden heeft van kindermishandeling heeft daarom de plicht om hier iets mee te doen. Bijvoorbeeld door er met de ouders of met het kind over te praten. Of – als praten niet kan of niet veilig is – door advies te vragen aan Veilig Thuis. Deze instantie is 24 uur per dag bereikbaar voor gratis advies.

(link naar veilig thuis: https://www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl/?utm_source=vooreenveiligthuis.nl&utm_medium=redirect&utm_campaign=redirect)

Ik hoop dat je vader er mee stopt en dat je ook meerr vrienden krijgt.

Sterkte en steun en groetjes, sinasappelbroodje

Reputatie 2
Badge

Thx voor de reacties 

 

Reputatie 2
Badge +1

Wat vervelend!

Dat slaan is niet oké, ik raad je wel aan om daarover te praten met je vader, en als hij niet wil luisteren kan je ook advies vragen bij je mentor op school of een vriendin.

 

Reputatie 6
Badge +3

Thx voor de reacties 

 

ur welcome (:

Reageer