Vraag

Grijnzen om slechte dingen

  • 6 July 2020
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

 

De titel is een beetje vaag, ik wist het niet beter te verwoorden. Ook wist ik niet waar ik dit moest plaatsen, dus dan maar hier.

Mijn probleem is dus dat als er iets onprettigs gebeurd (Bijv als een vriend/vriendin straf krijgt of als een dier naar de dierenarts moet), ik moet grijnzen. Niet omdat ik het allemaal grappig vind en houd van leedvermaak, maar ik kan het niet tegenhouden, al vind ik het allemaal niet leuk. Daarom vinden mensen me misschien raar en gemeen, maar ik kan er niks aan doen, het gebeurt gewoon.

Hebben meer mensen hier last van, en hoe kan ik het oplossen? Ik vind het namelijk vreselijk, dat grijnzen. 

 

Groetjes Pindakes


4 reacties

Heey Pindakes,

Dus als ik jou vertel dat mijn konijn gister middag is gestikt na het eten van een korreltje rijst, dan ga jij grijnzen. Dat is wel bijzonder ja. 

Ik heb dit zelf niet alhoewel ik meestal wel lach naar mensen ondanks dat het misschien helemaal niet grappig is, maar dat is gewoon omdat ik mensen niet versta en dus dan maar zo awkward ga lachen hahahaaa🤨

Ik denk niet dat het iets geks is hoor. Mensen lachen altijd wel om de leed van andere. Als iemand van de fietst valt dan ga ik wel lachen hoor. Of als iemand op de grond valt, zoiets.  Misschien kun je het proberen om in bedwang te houden, dus dat je niet zit te grijnzen terwijl een klas genoot vertelt dat haar vader of moeder overleden is, want dat zou wel heel bot zijn van jou.

See ya!

Spookyzx 

Ik heb dit soms ook wel eens, en ik kijk er altijd vanuit 2 kanten naar:

1. Het kan natuurlijk zijn dat je onbewust wel humor ziet dat er iemand iets minder leuks overkomt. Dit is helemaal niet erg trouwens, psychologisch zitten mensen nou eenmaal egoïstisch in elkaar, liever die persoon dan ik. Daarom 2. Het is een natuurlijke reactie, jouw reactie. Je kan er niet zoveel aandoen. Toch? Dat het onaardig overkomt betekent niet dat het onaardig is en de mensen die je kennen weten dat heus wel. Maak je niet druk im dingen waar je niks aan kan doen. 

Zelf lach ik ook als ik zie dat iemand op TV vol op zijn smoel gaat, maar dat vind ik logisch. Het is gewoon, tja, moeilijk uit te leggen wanneer wel of niet. Als iemand waar ik om geef een dierbare verliest, dan grijns ik weer niet, en troost ik die persoon en bied ik hulp aan enzovoort, dus dan steun ik mensen , maar om andere wat onschuldigere en minder ergere dingen kan ik wel gaan grijnzen. 

 

En Angovis, heel erg bedankt, dat lucht me wel op. Helaas is het niet de beste reactie en doen mensen het natuurlijk verkeerd begrijpen, maar ik vind het allemaal niet grappig, en ik hoop inderdaad dat mijn ouders dat ook weten. Misschien zie ik er inderdaad wel wat humor in? Haha nu vind ik dat ik slecht klink, maar onbewust… Tja, zou kunnen.

Zelf lach ik ook als ik zie dat iemand op TV vol op zijn smoel gaat, maar dat vind ik logisch. Het is gewoon, tja, moeilijk uit te leggen wanneer wel of niet. Als iemand waar ik om geef een dierbare verliest, dan grijns ik weer niet, en troost ik die persoon en bied ik hulp aan enzovoort, dus dan steun ik mensen , maar om andere wat onschuldigere en minder ergere dingen kan ik wel gaan grijnzen. 

 

En Angovis, heel erg bedankt, dat lucht me wel op. Helaas is het niet de beste reactie en doen mensen het natuurlijk verkeerd begrijpen, maar ik vind het allemaal niet grappig, en ik hoop inderdaad dat mijn ouders dat ook weten. Misschien zie ik er inderdaad wel wat humor in? Haha nu vind ik dat ik slecht klink, maar onbewust… Tja, zou kunnen.

Hoi, ik heb precies hetzelfde. Helemaal niet erg. Als iemand valt of zo dan check ik eerst of alles goed ga, en dan kan ik er wel om lachen. Dus als het iets onschuldigs is dan lach ik meestal maar anders niet.

Reageer