Skip to main content
Vraag

grensoverschrijdend gedrag

• July 22, 2025
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,

Ik ben hier al een tijdje niet geweest maar ik heb een vraag. Een half jaar terug heb ik opgenomen gezeten in een jeugd-ggz instelling. Ik ben hier door een sociotherapeut vervelend behandeld, met grensoverschrijdend gedrag. Hij maakte alsmaar door opmerkingen over mn lichaam, dat ik er goed uit zag, dat als t aan hem lag ik wel naveltruitjes mocht dragen. Dat ik “voor hem  wel 18 was”, (ik was 16) en hij voor mij 23 (hij was eind 20). Hij noemde me puppy, als bijnaam. Maakte constant grapjes over “romantische sfeertjes” als we samen waren. Daarnaast raakte hij me aan. Eerst alleen met zijn voeten op de mijne, daarna mn armen, mn onderbenen, mn knieën en mn bovenbenen. Hij kwam op mn kamer, kwam  heel dichtbij op bed zitten en raakte mn been aan. Hij bleef sowieso veel langer dan nodig op mn kamer, ook na bed tijd.  Er waren nog veel meer rare interacties, zoals dat ik een foto via insta moest sturen als ik mn navelpiercing had gezet (hij wou t graag zien), dat hij me “schattig” vond. Op een gegeven moment hadden we het over lichaamshaar (ik maakte een opmerking over zijn armen). Hij zei van dattie voorderest heel goed getrimd was, zelfs bij zijn “v-line”.  Ik heb nooit gevraagd of hij haar had bij zijn privé delen, was daar ook absoluut niet geïnteresseerd in. 

Op de laatste dag van mijn  opname was ik jarig, hij kwam binnen terwijl ik half sliep (de rest van de mensen waren in overdracht).  Hij deed een kleiner lampje aan en zei “hoi puppy, is wat romantischer zo”.  Hij kwam op mn bed zitten en gaf een bloem. “Deze bloem is heel mooi net zoals jij, maar ook een beetje triest zoals jij.” Toen had die door dat ik half sliep en geen zin had, dus zei hij “oké ik ga weer, doei puppy”. 

Ik heb dit alles gemeld bij mensen. Er is actie ondernomen, ik heb met deze ST’er gesproken en hij zei “dat het als grapje was bedoeld, maar dat het hem speet dat t zo over kwam”. Hij werkt er rustig nog steeds. Mensen om mij heen zeiden dat ik er niet zo’n probleem van moest maken. Ik heb het daarom maar een beetje weggedrukt. 
Afgelopen tijd speelt t weer op. Ik weet niet of ik overdrijf, dat het idd niet zo belangrijk is, of dat ik gelijk heb en dit inderdaad echt niet kon.  Ik merk gewoon dat ik er nog steeds last van heb, de manier waarop ik ben benaderd door hem, en t geeft me echt een kutgevoel. 

Wat denken jullie? Maak ik me druk om niks?

2 reacties

• Net nieuw
  • July 23, 2025

Hoiiiii,

Ik snap niet hoe er nog niet is gereageerd door iemand anders, maar ik wil zeker even komen zeggen dat ik echt absoluut niet vind dat je je aanstelt. En dan heb je het al heel erg goed gemeld en dan doen ze er alsnog niks mee. Ik vind het zo oneerlijk voor jou, ecbt heel rot gewoon. Ik snap heel goed dat het je een kutgevoel geeft, wat hij heeft gedaan en gezegd is zo ontzettend ongepast dat ik echt voor je wens dat hij in 1 klap ontslagen wordt en maar lekker in een supermarkt gaat werken ofzo. 

En ook echt vervelend voor je dat mensen om je heen zeggen dat je er niet zo’n probleem van moet maken, terwijl jij het helemaal terecht hebt gemeld bij mensen. 
Ik hoop in ieder geval echt voor jou dat je hem niet meer hoeft te zien en bij iemand terecht komt die wel gewoon normaal kan doen en jou kan helpen. Ik weet nie of dat een mogelijkheid is want als ik eerlijk ben weer ik niet helemaal hoe het daar allemaal werkt, maar in ieder geval veel succes ermee en je stelt je echt NIET aan

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

dit mag echt niet, en ik hoop ook indd dat hij ontslagen word. veel sterkte! en je stelt je echt niet aan hoor 

xx liefs Wolf 🐺