Vraag

goeie vriendin?

  • 13 July 2023
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hee, oke ik heb even advies nodig. Ik leg wel even het hele verhaal uit.  Nou ik ben dus al 2 jaar heel goed bevriend met een meisje, wat dan dus ook mijn beste vriendin is/ was. We hebben eigenlijk nooit echt ruzie gehad, omdat we het meestal gewoon snel vergaten en gewoon verder gingen. Nou ik ga nu dus naar de 4de en kom weer net zoals elk jaar sinds de middel bare, bij haar in de klas. (Ik noem haar ff Roos, dat is makkelijker typen).  We hebben dus twee vwo 3 klassen gehad dit jaar. Een beetje op het einde van het jaar begon het duidelijk te worden dat Roos een van de jongen uit de andere klas een beetje leuk begon te vinden. Nou ik vond dit natuurlijk gwn leuk en was gwn blij voor haar. Toch elke keer als iemand iets vraagt over hem doet ze een beetje vaag maar daarna zegt ze weer tegen mij dat ze hem wel beetje leuk vind. Sinds dat de zomer begon ben ik best wel vaak gaan zwemmen met me zus en een vrienden groep van haar/ ons.  Ik heb dan ook best wel vaak aan Roos gevraagd of ze mee wilde, maar dit wou ze niet. Dat komt omdat ze vroeger gepest werd door een van de meiden uit de groep. Toen ik dit hoorde heb ik ook vaker voorgesteld om gewoon met onze eigen vriendengroep te gaan zwemmen of gewoon met z’n tweeën, maar dit wou ze ook niet. Ik dacht dat het misschien kwam omdat ze onzeker was over haar lichaam ofs en daarom accepteerde ik het ook gewoon dat ze niet mee wou. Stiekem vond ik het wel een beetje kut, want ik wil ook gewoon leuke dingen doen samen. Deze week ging ik weer zwemmen met hun en had ik weer aan Roos aangeboden om anders met z’n 2en te gaan. Hierop antwoordde ze weer nee, dus ging ik met de andere groep. Onverwachts kwamen ook de vrienden van de jongen die ze leuk vind en die jongen was er zelf ook bij. Omdat Roos elke keer ging ontkennen dat ze hem leuk vond maar iedereen eigk al wist dat het niet waar was. Had ik in onze groepsapp gestuurd van “jammer Roos hij is er ook kans gemist”. Ik zag dat ze het gelezen had maar ze had niet gereageerd. 10 min later appte ze mij met “ hey wanneer ga je weer zwemmen”. Ik wist dus dat dit kwam door die jongen en eerst een beetje boos en voelde me een beetje gebruikt. Daarom antwoordde ik met weet ik niet maar jij gaat niet mee. Daarna probeerde ze me wijs te maken dat ze het toch wel gezellig vond klinken en daarom wel mee wou. Hierna heb ik haar een beetje genegeerd omdat ik wist dat ze alleen door hem mee ging. De dagen daarna deed ze alsof er niks aan de hand was en vroeg ze steeds van waarom skip je mij enz. Toen had ik uitgelegd dat ik het gwn kut vond hoe obsessed ze doet over die jongen terwijl hij haar niet eens leuk vond en ze er steeds over liegt. Ze deed het dus blijkbaar niet alleen bij mij maar gebruikte ook andere vrienden en vriendinnen om dichterbij die jongen te komen.  Toen ik het had uitgelegd ging ze weet overal over liegen en heel ont schuldig doen. Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Ze was eerst mijn beste vriendin, maar nu gebruikt ze ons zo hard. 

Wat denken jullie dat ik moet doen. Meestal zegt iedereen van ja praat het uit enz, maar denken jullie dat dat het waard is als ze nu al allemaal gaat liegen? 


2 reacties

Reputatie 3
Badge

Hey, het was een lang stuk tekst wat je hebt geschreven (dat is zeker niet erg) dus vergeef me als ik iets fout heb gelezen/begrepen.  Als ze je nog steeds gebruikt en dat vind je ontprettig dan zou ik zeggen dat je de vriendschap moet beeindigen. Het is misschien naar maar kan ook wel opluchten. Maar als ze echt duidelijk nog echte vrienden wilt zijn, zou ik als ik jouw was geweest wel gewoon nog de vriendschap doorzetten. Nogmaals sorry als ik iets verkeerd heb begrepen. Maar ik hoop dat dit kleine stukje advies je wel kan helpen.

 

-Met Vriendelijke Groet

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben het helemaal eens met mijn hierboven! Als je het beëindigd dan kan je ook weer ruimte maken voor nieuwe leuke dingen of leuke aardige vriendinnen! Geloof me, ik heb het ook meegemaakt dat ik mijn beste vriendin (meerdere keren de zelfde vriendin maar ook meerder keren meerdere vriendinnen ) kwijtgeraakte. Maar hierdoor heb ik nu ruimte kunnen maken voor nieuwe vriendinnen! Maar ook voor mijn hobby! En als je het echt niet wil heb ik voor de rest geen advies daar voor! Suc6

 

xx

Reageer