hee, normaal hoor ik huiswerk te maken, maar ik wil graag even wat kwijt.. Een goede vriendin heeft mij vandaag verteld dat ze zichzelf snijd, niet vaak, maar wel een paar keer. Ze vertelde wel dat ze binnekort met iemand uit onze klas die erachter kwam het met de mentor wil gaan bespreken. Ik ben er wel van geschrokken, en vind het heel naar voor haar. Ik weet niet waarom ze zich heeft gesneden, dat heeft ze niet verteld, maar misschien weet ze het zelf ook wel niet… Ookal heb ik wel een klein idee, maar dat was al weer heel lang geleden gebeurd.. Hebben jullie een idee wat ik kan doen voor haar, want ik wil haar graag steunen en helpen.. Sowieso heb ik de laatste tijd een beetje het idee dat het met iedereen niet zo goed gaat, iedereen heeft de laatste tijd wel wat voor mijn gevoel, ook de mensen waarvan je dat echt niet zou denken, ik zelf heb ook erge (mentale) struggels de laatste tijd, en ik wet dat niemand die mij kent dat zou verwachten.. Maar ook omdat zoveel mensen (rond mijn leeftijd) ook struggles hebben, voel ik me niet alsof ik het er met ze over kan hebben omdat ik dan soort van het gevoel heb alsof ze het niet echt serieus zouden nemen, omdat ze het misschien weer met zichzelf zouden vergelijken of zo… Maar ik vind het gewoon naar.. wat vinden jullie?
xxx shine<3