goede vriend is overleden

  • 12 June 2019
  • 6 reacties
  • 180 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik heb vandaag te horen gekregen dat een goede vriend van mij is overleden door een ongeluk. Ik voel me nu zo boos en verdrietig en angstig en ik weet gewoon niet wat ik eraan kan doen. Heb via school al hele gesprekken gehad en heb ook al de hele avond met ouders en andere vrienden gepraat. Ik merk wel dat dit helpt maar de pijn blijft zo groot en zo overheersend.
School geeft aan dat ik de komende paar dagen niet hoef te komen, nou wil ik dit wel graag en ben dan ook van plan te gaan morgen. Misschien niet de hele dag, maar anders zal ik de hele dag alleen th ui s geweest zijn en dat zal ik helemaal niet trekken.
Nou zou ik morgenavond sowieso alleen zijn en wil dit niet, heeft iemand tips hoe ik dit wel kan doorstaan want mijn ouders kunnen echt niet thuis zijn dan.
Ik weet dat het een beetje chaotisch verhaal is, maar ik wil er gewoon met iemand over praten. Dus geef alsjebliwft tips hoe hiermee om te gaan en of je er misschiem zelf ervaring mee hebt.

6 reacties

Hoi

Je hebt vernomen dat een goede vriend overleden is, en vraagt je af hoe je hiermee om kan gaan. Je hebt inmiddels enkele gesprekken achter de rug, en probeert je met anderen te omringen.

De pijn van een verlies kan erg scherp zijn, maar verzacht met de tijd. Je hebt er goed aan gedaan om er met anderen over te praten, aangezien praten de verwerking van verlies kan bevorderen. Word je begeleid door school? Zijn er gesprekken ingepland?

Je lijkt gesteund te worden door vrienden en familie. Da's fijn, goed dat je bij hen terecht kan. Is het een optie om op de avond dat je alleen thuis bent, bij een vriend(in) te logeren?

Mijn deelneming, en veel sterkte gewenst. Ik hoop dat je de nodige steun en gesprekspartner weet je vinden. Als je graag anoniem bespreekt wat er gaande is, kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar wordt er zorgvuldig naar je geluisterd, en krijg je nuttig advies mee.

Groetjes
Kenshin
@Kenshin
Bedankt voor je reactie,
Op dit moment gaat het al wat beter. Ik begin een beetje grip te krijgen op mijn gevoelens. Ookal is het verdriet nog erg groot. Ik wordt inderdaad goed gesteund door familie en vrienden, ook school helpt veel. Zij hebben aangegeven dat alle mensen uit mijn klas alleen de toetsen te hoeven maken die we willen en alleen de voldoendes meetellen, na het weekend begint officieel namelijk de toetsweek. Daarnaast heb ik gezorgd dat ik de komende tijd niet te lang alleen ben en ben gister bij mijn tante geweest s'avonds. Bedankt voor de tip
Het verdriet is nog erg aanwezig, maar je lijkt er op een gezonde manier mee om te gaan. Je omringt je met anderen, hebt het gevoel grip te krijgen op je gevoelens, en kan op begrip van school rekenen. Ondanks het zware verlies, mag je trots zijn op jezelf, dat je hier op een constructieve manier mee om weet je gaan.

Heeft de uitvaart inmiddels plaatsgevonden?

Gr. Kenshin
De uitvaart zal aanstaande dinsdag zijn, ik hoop zelf een stukje te spreken samen met een andere goede vriend
Ik ben ervan overtuigd dat je vriend z'n naasten en familie voor een mooie uitvaart zullen zorgen. Zoek samen met de goede vriend maar naar een mooi tekstje dat jullie kunnen brengen.

Nog veel sterkte gewenst 🍀

Gr. Kenshin
Hey,

Gecondoleerd.
Ik snap dat je heel erg verdrietig, boos en angstig bent.
Als jij het vind helpen om met mensen erover te praten, moet je in elk geval blijven praten!

En als je naar school gaat is het ook afleiding, en als je thuis blijft dan blijf je de hele tijd aan je vriend denken.
Daarmee bedoel ik niet dat je hem moet vergeten, maar ik bedoel dat je als je op school bent even ergens anders aan kan denken en misschien ook wel happy kan zijn. Al is het maar voor even.

Je kunt mischien de volgende keer dat je een avond alleen thuis bent, naar vrienden of familie gaan.

Groetjes,
Lise

Reageer