Skip to main content
Vraag

Goede band met docente

• October 20, 2025
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heya allemaal,

Dit is mijn eerste topic hierop (ik heb hiervoor al wat berichten gelezen op dit forum)

Maar ik had eigenlijk een paar vragen en daar heb ik echt hulp bij nodig van anderen.

Ik heb dus een ontzettend goede band met een vrouwelijke docente. Zo goed zelfs dat ik haar als mijn 2e mentor zie en haar dus echt van alles toevertrouw. Ze heeft me al 3 jaar lang in de klas en ik kan altijd bij haar terecht als er iets speelt. Ze luistert altijd super aandachtig naar me en geeft me heel goed advies.

Ik zit dus nu in de 5e klas van de HAVO en ga hierna van de middelbare school af. Maar ik wil haar dus echt goed bedanken voor alles wat ze voor me heeft gedaan deze afgelopen jaren. Ik was zelf al van plan om een brief te schrijven voor haar als bedankje. 

Maar er zijn nog dingen wat ik wil doen eigenlijk:

Als eerste, ik wil contact met haar houden na de middelbare school. Maar ik ben echt super bang om dit aan haar te vragen, want misschien vindt zij dat niet gepast. Heeft iemand misschien hier contact met een oud-docent(en)

Als tweede, ik wil haar graag een knuffel geven (ook als een soort van bedankje). Maar again, ik weet niet of dit gepast is aangezien zij toch nog steeds mijn docente is aan het einde van het jaar. Weet iemand hoe ik dit goed aan haar kan vragen en voorleggen?

Super bedankt alvast voor alle hulp! :)

Liefs,

Leo Leo

4 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 20, 2025

Hoi, dat is heel lief! Fijn dat je zo'n goeie band met haar hebt. Ik denk dat een leuk niet al te overdreven kadootje best kan. En een korte knuffel bij het afscheid kan zeker ook.  Zeg daarbij zoiets van " ik laat u zeker nog weten hoe het gaat" en dan zie je wel hoe zij reageert. Vast positief. Zeker als je er verder niets mee bedoeld 😉Maar als je het zo doet kan dat best hoor. Ik vind het heel lief! 

Groetjes Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 20, 2025

Hey! Helemaal eens met jou ​@Tjempie ! Dit is precies goed! ​@Leo Leo  ik vind het ook echt super lief dat je dit voelt en wil doen! 

Liefs, Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 21, 2025

ik zou die brief sowieso geven, dat is echt speciaal! En over contact houden, gewoon lief vragen aan het eind van het jaar ofz.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 21, 2025

Hey allemaal, 

Super bedankt voor alle lieve reacties!🫶🏽

Waardeer het enorm (dat eigenlijk dat ik niet zoveel reacties zou krijgen haha)

Maar is goed, ik was sws al wel plan om alles aan het einde van het jaar te vragen en de brief overhandigen 

Nogmaals echt super bedankt!🫶🏽

Xxx

Leo Leo 

p.s als ik het niet vergeet, zal ik een update geven aan het einde van het jaar!😀