gezeik met een vriend?

  • 14 January 2024
  • 0 reacties
  • 21 Bekeken

Badge

Er is iets verandert tussen mijn beste vriend en ik. Voor de kerstvakantie begon ik mij aan hem te irriteren en ik snapte niet waarom. Ik dacht gewoon dat we elkaar te vaak zagen, aangezien we in dezelfde klas zitten. De kerstvakantie zou een goede tijd zijn voor een beetje afstand. Na een week zag ik hem weer, maar ik was nog steeds geïrriteerd. Ik dacht dat ik gewoon nog wat langer nodig had, maar nu we weer naar school gaan is het verschrikkelijk. Veel dingen irriteren mij en soms zegt of doet hij dingen die zo kleinerend voelen. 
 

Met o&n waren we met nog een vriendin en hij ging haar pushen om te drinken terwijl ze erg duidelijk had gemaakt dat ze dat niet wou. Niet heel heftig, maar meer op een manier van ‘is toch leuk’. Ook zat ik eventjes op de bank en hij vond dat ik saai deed omdat ik even op mijn telefoon zat en probeerde mij van de bank te trekken. Ik dacht, laat mij gewoon ff met rust.

Sinds we weer op school zijn zegt hij ook dingen waarop ik gewoon niet kan reageren omdat ik zo verbaasd ben. ‘Huh, hoe heb jij een hoger cijfer dan  ik haha’. Of dit een grap is of niet, het is echt een lullige opmerking. Ook vroeg hij of we dit weekend gingen afspreken en ik zei dat ik geen tijd had. Ipv dat hij gewoon ‘oke’ zegt moet hij erbij zeggen dat hij ook geen tijd had. En dit doet die vaker. Alsof hij zich dan beter voelt, ‘ik heb toch geen tijd voor jou’. En ipv dingen vragen gaat hij rond commanderen. ‘Jij stuurt dat dan naar mij door’ ‘We gaan deze week die reis plannen’  

En het kutste vond ik dat hij mij vrijdag uit het niets tijdens de pauze in mijn gezicht sloeg. Niet hard, niet boos, geen reactie ergens op. Gewoon opeens. Wie doet dat??? 
De hele grap is dat hij waarschijnlijk geen idee heeft, want ik heb het niet met hem besproken. 
 

Het voelt een beetje alsof ik mij een aanstel en dat het niet zo serieus is. Ik bedoel waarschijnlijk doet hij dit al langer maar omdat ik nu geïrriteerd ben merk ik het opeens. Het gaat hopelijk voorbij en dan is alles weer prima.


0 reacties

Geen reactie

Reageer