Skip to main content

Hey lieve allemaal !

Ik merk de laatste tijd dat van alles wat ik lees en hoor dat dat mij niet blijer maakt. Ik bedoel niet dit forum hoor, maar bijv. nieuws dingen, over wat er allemaal gebeurt in de wereld. Ik heb best een leuk leven. Mag blij zijn, en veel mensen zeggen dat ik trots mag zijn op wie ik nu ben. Dat ik sociaal en vriendelijk en vrolijk ben. En ik heb een topper als vriendinnetje, hoe blij mag ik zijn !? Dat is  ook wel zo hoor, maar ik merk dat ik mij dingen aantrek waar ik eig niet veel aan kan doen. En er ook wel bang voor ben. Oorlog, ontzettende wreedheid, dreiging, racisme, ontzettende haat tegen lieve mensen die zichzelf willen zijn. A-sociaal gedrag. Waarom toch? Ik vraag me dat dan af en denk er heel erg over na. Ook over gedrag van mensen die ik gewoon zelf meemaak. Bijvoorbeeld je staat netjes in een rijtje te wachten om iets op te halen bij zo’n supermarkt balie en er loopt gewoon iemand langs de rest heen en eist op harde toon zijn pakketje “want ik heb haast”. Altijd dat “ik” . Anderen tellen niet. Je leest het ook over treinen en bussen hoe mensen doen. Of bij voetbal, dat ze elkaar wel kunnen vermoorden omdat ze voor een andere club zijn. Ik zit ook bij voetbal en als ik in de kleedkamer mijn kniekousen optrek en bijna naar buiten ga, denk ik standaard “plezier!” en ik heb intussen al een paar keer mee gemaakt dat ouders (!) van tegenstanders me uitmaken voor ‘sletje’ of ‘bitch’ omdat ze ten eerste denken dat ik een meisje ben en ten tweede er dan blijkbaar niet tegen kunnen dat je een keer scoort of hun lieve zoontje uitkapt en er langs gaat. Ondanks dat ik altijd een hand geef en bedank voor de match. Waarom toch? Sta je met je goeie gedrag. Ook op school merk ik dat. Allereerst al omdat ik gewoon normaal beleefd ben tegen mijn docenten. Een paar mensjes vinden dat blijkbaar heel raar. De meesten niet trouwens hoor! Maar als ik “ja mevrouw”zeg als een lerares mij iets zegt of even op mijn plaats zet omdat ik te veel klets, dan is dat toch helemaal niet raar? Maar sommige lui vinden dat blijkbaar gek, die vinden het compleet normaal om een enorme grote mond op te zetten en nergens wat van aan te trekken. Dat ze daarmee zichzelf benadelen en anderen ook, lijkt ze niks te schelen. Maar wel woest worden als ze dan straf krijgen of een slecht cijfer. Papa of mama staat binnen een paar uur op school voor ze. Ik snap dat echt niet. Toen ik nog wel eens straf kreeg op school, en er werd gebeld, kreeg ik er van mijn moeder soms nog wat bij als ik het er naar had gemaakt (in groep 8 was dat nog). Deze lui maken alles, en hun pappie sloopt desnoods de school om prinsje lief te verdedigen. Nee, ik snap dat niet. Ik begrijp @Tartan14 ook wel, dat het gewoon heel gemeen voelde nadat hij in de hoek moest staan bij gym, dat een paar “chique”meisjes hem daarna daarmee een tijd lang pesten en opmerkingen maakten over zogenaamd braaf zijn. Wat een onzin, je krijgt gewoon straf van je lerares en dan doe je dat gewoon, zeker als je nog maar 12 bent! Ook in mijn eigen geval, nadat ik zo vervelend was. Ja ik kreeg flink straf. Stond ik er maar een tijdje. Even nadenken. Handjes op de rug. Helemaal terecht en ik deed ook wat me gezegd werd. Werd ik alleen maar veel beter van. Maar er zijn er genoeg die er enorm rotzooi om hadden getrapt en huilend naar hun ouders gaan om hulp. En krijgen ook. In plaats van je te schamen voor wat je zelf deed. Nee, ik snap dat niet! Gewoon aannemen dat iemand ‘boven je staat’ is voor sommige mensen al te veel. Vooral sommige jongens kunnen dat blijkbaar niet handelen. Ik heb een meisje van ook 13 als patrouille leidster boven me bij de scouts, so what? Voor hun blijkbaar iets onmogelijks! Snap ik niet.  En toppunt las ik vandaag, over mensen van mijn leeftijd die een joods meisje verkracht hebben. Ik vind dat kippenvel-verschrikkelijk. Sowieso de respectloosheid van sommige ‘jongens’naar meisjes toe. Wat brengt het je en waarom ? Voor mij zijn ze waardeloos en alles behalve stoer. Ik schaam me bijna om een jongen te zijn dan. En ik las net ook over lui van onze leeftijd die met een lichaam van een overleden jongen aan het klooien waren. Echt? Ja echt! Ik snap het soms niet meer. En tot slot, ik merkte het ook als ik bv in rokje naar school ga, of in een beetje fleurige korte broek met gekleurde sokken enzo. Het zijn diezelfde figuren die echt de meest stomme opmerkingen maken. Gelukkig glijd het van me af want ze betekenen niks voor me, ik trek me alleen wat aan van lieve mensen en dus ook mijn besties. Maar het is zo dom en bot! En waarom toch? Het is de vraag die telkens weer terug komt, ook in dit topic. Net als de opmerking: nee ik snap dat echt niet! Maar om even positief af te sluiten: ik blijf lekker zoals ik ben, ik ga niet mee in die rare stroom, dan maar braaf, dan maar netjes, dan maar wat ik me wil voelen: een kind, een puber, ik wil gewoon een vrolijk ventje zijn die anderen een beetje blij maakt 🙂 Ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik jullie wil vragen. Maar misschien: wat vinden jullie ? En hoe gaan jullie om met die stroom aan rottig nieuws die je elke dag hoort? Negeer je het? Hoe blijf je blij ? Kortom: wat vinden jullie van mijn beleving?

Liefs, Tover xxx

Hai lieve @Tover01  heel mooi gezegd! Ik ben het eens, de wereld wordt steeds harder en egoïstischer. Het is juist zeer goed dat jij zo bent. Blijf zoals je bent,  netjes zijn is veel beter voor jouzelf en voor anderen. Gehoorzaamheid is niet slecht.  Ik heb 1000 keer liever een jongen als jij dan zo'n nepstoer kudde-kneusje zonder eigen mening. Ik vind jouw stuk een goede nadenken! Bedankt voor deze mooie eerlijke tekst! 

Doby X 

Hi lieve @Tover01 ,

Ik ben het helemaal met je eens, en heel knap hoe je dit hebt uitgelegd! Helaas is het wel zo, en ja ik werd op mijn vorige school soms ook echt als extreem braaf en daardoor raar gezien. ¨Teachers pet¨ ben je dan...

Ja, ik heb soms ook mijn angst hiervoor. Ik wil niet te negatief zijn maar zóveel mensen zijn echt zo gemeen, en ik bedoel niet super lang geleden maar ik denk dat de ouders van bv 40 jaar geleden toch wat anders hun kind opvoeden dan nu en dat hun gedrag daardoor wat anders is. Mijn moeder heeft op dezelfde school gezeten als ik en toen waren ze echt niet zo gemeen als nu en ook echt niet tegen docenten. Dus ja, ik ben wel een beetje bang dat dit alleen nog erger word. Maar gelukkig zijn hier nog wel lieve mensen😊

Ik vind het heel knap dat je gewoon wel jezelf blijft ondanks zulke opmerkingen! Ik probeerde op school mezelf wel een beetje aan te passen omdat ik hierin niet zo sterk ben, maar ja ik ben gewoon niet zo, dus ik blijf altijd ¨raar¨ voor bepaalde mensen😉

Daarnaast denk ik dat internet op een bepaalde manier ook invloed heeft op het gedrag van mensen, voorbeeldje: waar je vroeger naar de winkel ging om iets terug te brengen, kun je nu bv via chat dat aanvragen en dan terugsturen. Je kunt dan heel makkelijk super boos en onredelijk zijn als iets je niet bevalt want je zit lekker veilig achter je schermpje.

Heyy lieve @Tover01,

Groot compliment voor jou je hebt dit echt super goed uitgelegd! Dat kan je echt goed! En ben het ook helemaal met je eens!

De wereld zit vol met egoïstische en harde mensen en we leven in een harde wereld.. Dat is denk ik sinds de komst van de telefoons ook wel wat verergerd. Gelukkig zijn er ook nog genoeg lieve mensen zoals hier op het forum dus probeer je focus te leggen op alle lieve mensen in je omgeving zoals je lieve vriendin, maar ik snap je frustraties en angsten goed en die heb ik ook wel. Soms lees je idd een nieuwsartikel waarvan je echt de kriebels krijgt en waarvan je gewoon niet snapt hoe iemand dat kan doen..

Je hoeft ook maar een beetje af te wijken van het stereotype wat er heerst en je bent de klos. Daar heb ik ook al wel de nodige ervaring mee gehad op school en in de stad enzo.. Je houdt mensen die van die onnodige rot opmerkingen maken en daar ga je je dan zo onzeker over voelen.. Echt zo onnodig, maar ja het gebeurt :/

Het is in ieder geval super goed van je dat je, ondanks alle opmerkingen , toch jezelf hebt gevonden en ook lekker jezelf blijft! Je houdt het altijd dat mensen van die stomme opmerkingen maken, maar denk maar zo het gaat het ene oor erin, en het andere er snel weer uit! Die gedachte helpt mij in ieder geval😉

Daarnaast denk ik dat internet op een bepaalde manier ook invloed heeft op het gedrag van mensen, voorbeeldje: waar je vroeger naar de winkel ging om iets terug te brengen, kun je nu bv via chat dat aanvragen en dan terugsturen. Je kunt dan heel makkelijk super boos en onredelijk zijn als iets je niet bevalt want je zit lekker veilig achter je schermpje.

@Jesse08 Dit heb je mooi verwoord en ben ik het ook helemaal mee eens! Achter een schermpje kan je ook gewoon zeggen wat je wilt wat natuurlijk goed is, maar ook niet. Je hebt bijvoorbeeld ook op alle sociale media platformen altijd van die anonieme trol accounts die lekker achter hun foon allemaal haat zaaien want ja ze worden toch niet herkent wat echt verschrikkelijk is. Dat is ook een van de redenen waarom ik amper sociale media gebruik want daar heb ik gewoon geen zin in. Gebruik lekker een prive account waar alleen mijn dierbaren mij op volgen :)

Liefs van ItsJustMe <3

Hoiiiii,

Wat een mooie lap tekst zeg, Tover 🙂! De wereld is helaas zo, ja, 't is hard. Blijf zoals je bent, dat meen ik! Je bent echt een topper!!!

Liefs, justGhast

Heyy lieve Tover,

Ik ben het compleet met je eens. Het is gewoon een raar idee dat sommigen van onze leeftijd zulk bizar gedrag kunnen vertonen. Ik vind het ook nogal vervelend dat ik om mijn 'vrouwelijker' gedrag uitgescholden/buitengesloten word.

Liefs @NoahLovesYou 

Tja, veel mensen vinden het normaal om zich volslagen idioot te gedragen. Ik zie dat zelf ook veel op het werk (appie). Heb ook wel scheldpartijen en zelfs bedreigingen gehad. Mij doet het gelukkig niks maar achterlijk is het natuurlijk wel.

In de wereld gebeurt er ook veel idd maar ook dat doet me weinig eerlijk gezegd. Ik ben te nuchter om me dat allemaal aan te trekken denk ik. Niet dat ik het allemaal niet erg vind maar ik slaap er ook niet minder om.

Maar om even positief af te sluiten: ik blijf lekker zoals ik ben,

That’s the spirit!

Heyy lieve Tover,

Ik ben het compleet met je eens. Het is gewoon een raar idee dat sommigen van onze leeftijd zulk bizar gedrag kunnen vertonen. Ik vind het ook nogal vervelend dat ik om mijn 'vrowelijker' gedrag uitgescholden/buitengesloten word.

Liefs @NoahLovesYou 

vrouwelijker moet er staan.

Liefs @NoahLovesYou 

Hoi hoi lieverd!  Ik begrijp je gevoel helemaal. Het is op verschillende plaatsen en manieren er niet leuker op aan het worden. Veel mensen vinden blijkbaar dat de wereld om hun draait en rekening met anderen houden bestaat voor hen niet.  @Jesse08  geeft daar een uitstekende analyse van vind ik.  En wat @ItsJustMe  ook zegt klopt helemaal. Je hoeft maar iets van het main stream beeld af te wijken en je kunt al de meest gruwelijke opmerkingen verwachten. En ook je voorbeeld over mij klopt, er zijn inderdaad kinderen die het blijkbaar raar vinden als je je straf accepteert,  gewoon beleefd bent of luistert naar je "autoriteit". En nu wil ik echt niet zeggen dat we allemaal blindelings aan allerlei mensen moeten gehoorzamen hoor. Maar wat jij zegt, er is i.h.a. niets verkeerds aan het gewoon doen wat je gezegd wordt door docent, leidinggevende etc. Kortom door een  bevoegd maar ook vertrouwd  persoon. En met 2 woorden spreken uit beleefdheid.  Doe je goed hoor! Ik doe dat ook en het doet me geen kwaad. Zolang je je eigen grens bewaakt natuurlijk 😉🙂 maar dat kun je wel. Wees jij vooral jouw eigen, denkende, wijze ik @Tover01  want je bent een super leuke en vrolijke en lieve jongen die andere mensen een glimlach op hun gezicht "tovert" ♥️🥰  houd dat vast!! 

Groetjes veel liefs voor jou! Tartan 😘

P.S. ik vermoed maar zo dat 90% van de jongeren het met je eens is! 

Heey @Tover01 ! Ik vind dat je dit weer heel mooi hebt gezegd! Ik snap je helemaal, dat het soms vervelend is om zoveel slecht nieuws te horen, ik heb daar ook last van en ben ook bang voor oorlog enzo. En ik vind het idd ook raar wat sommige kinderen op onze leeftijd nu allemaal doen. Sommige mensen zijn zo egoïstisch!!! Maar ik vind het heel knap van je dat je gewoon lekker jezelf blijft!! En misschien helpt het om je gewoon echt te focussen op de leuke dingen en het goede nieuws? Groetjes van mijjjjj xoxo

Dankjewel @Tartan14  @tim16  @Jesse08  @justGhast  @NoahLovesYou  @ItsJustMe  @Dobymeis13  @b0bbie_4x  ! Lieve berichten! Zeker ben ik wel positief van mezelf hoor 🙂 en ik ben ook overtuigd dat de meeste mensen goed zijn en het beste willen. En inderdaad @b0bbie_4x   zo probeer ik het nu ook! Ik zeg tegen mezelf vanaf nu eig hetzelfde als toen net na m'n straf: "houd nou van de leuke en goede dingen". Zoiets dacht ik toen en dat houd ik zeker vast nu! Dankjewel voor de tip! En ja zeker blijf ik wie ik ben ☺️ dat bevalt me echt goed. Het negatieve mag niet winnen van de mooie dingen vind ik. 

Liefs Tover xxx

Reageer